Waarom besluiten mannen om een baard te laten staan? Wat heeft dat voor effect op je uitstraling?

De Belgische kroonprins Filip heeft in zijn vakattie een grijze baard laten groeien. De Belgen zijn daar blij mee, want ze vinden dat hem dat hem een serieuzere uitstraling geeft als voorbereiding op het koningsschap.

http://www.spitsnieuws.nl/archives/buitenland/2009/08/belgen_blij_met_baard_kroonpri.html

Waarom denk je dat mannen soms besluiten een baard te nemen? Welk effect heeft dat volgens jou op iemands uitstraling?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Mode
2.1K

Het beste antwoord

Ik zag er vroeger altijd te jong uit, nu zul je denken prima toch, maar ik had al heel vroeg een leidinggevende functie en het gebeurde nog al eens dat de klant aan mij vroeg komt de baas nog?
Het jonge broekie zagen ze niet als de baas.
met een baard werd alles anders ,nooit heeft er nog iemand gevraagd naar de baas!
Het geeft zeker een andere uitstraling, zie het maar als een politie met of zonder uniform.
Het is de zelfde persoon , maar de uitstraling is totaal anders.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik vind dat je er nog steeds jong uit ziet hoor......

Andere antwoorden (3)

Vaak wil de mens zich onderscheiden van anderen. Het uiterlijk vertoon is hier een goed middel voor. Andersom kan ook, als je graag op iemand wilt lijken (komt in de showbizz veelvuldig voor). Of als je juist ergens bij wilt horen (kunstenaars hebben vaak een baard).
Met een snor en/of baard kun je ook littekens verstoppen.
Zelf heb ik ook eens (tijdelijk) mijn baard laten staan, maar dat was meer uit luiheid. Ik was het zat om me elke dag te moeten scheren.
Het effect volgens mij: met een baard lijk je ouder.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik laat mijn baard wel eens staan als ik een lange trektocht door een oerwoud, gebergte of woestijn maak. Omdat het teveel gedoe is om warm water te maken en me te scheren en een baard ook bescherming biedt tegen de zon.
Op ee reis naar bv Iran laat ik ook een baard staan, omdat je dan iets minder gauw opvalt als buitenlander.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bij een man groeit een baard gewoon van nature. Je zou je beter kunnen afvragen waarom veel mannen hun baard afscheren want dat is alleen maar een hoop werk dat je je op de hals haalt. Ik scheer me daarom ook maar eens per 1 tot 3 weken en dan ontstaat er vanzelf een baard. Ik ken veel meer mannen die hun baard laten groeien omdat ze geen zin hebben zich te scheren.

Het is dus geen besluit om een baard te laten staan maar het is een besluit om je baard af te scheren.

En wat je uitstraling betreft. Het staat volgens mij wat ruiger en mannelijker. Sommige mannen zien er van nature al ruig en mannelijk uit, andere hebben een baard nodig om van hun babyface af te komen.