Watten van de Hema, prijsverhoging...of gewichtsverlaging?

Zoals de meeste dames,ontdoet de mijne 's avonds, voor ze zich te ruste begeeft, haar gezicht van de 's ochtends aangebrachte make up. Daartoe gebruikt ze al jaar en dag de zigzag watten van de Hema en betaalt ze daar ook al jaar en dag 95 cent voor.
Zo ook vorige week, toe de watten bijna op waren, schafte ze zich een nieuw zakje aan, maar constateerde bij thuiskomst dat het zo juist aan geschafte zakje nog maar 100 gram bevatte i.p.v. de gebruikelijke 150 gram! Maar het bleef wel keurig 95 cent kosten!
Is de prijs van watten( katoen ) nu zo plotseling geëxplodeerd, of moeten we dit zien als gewichtsvermindering, zodat de zakjes makkelijker hanteerbaar zijn?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Mode
1.1K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
volgens mij is dit geen hemamerk???
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee, maar wel watten! Die van de hema zijn zo klein geworden, die vindt je niet meer terug op een foto!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
C1000 doet dit ook. 9 zakdoekjes in een pakje i.p.v. 10. En de baby wasgel heeft een nieuwe verpakking met 50 ml. minder inhoud voor dezelfde prijs.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kijk eens naar het einde van Kassa (dat programma op zaterdagavond op Ned 1), elke keer zo'n product. Nu nog minder voor meer geld!

Het beste antwoord

Het slimste is denk ik dat alle dames (en eventueel ook heren) die deze watten gewend zijn aan te schaffen daar een klacht over indienen bij de Hema zelf. Zie http://www.hema.nl/nl-NL/home/klantenservice.aspx
Ze willen graag hun klanten tevreden houden, en gaan vast actie ondernemen door aanpassing van of de prijs of de inhoud. Anders ga je toch zeker in het vervolg naar een voordeeldrogist voor die watten!
Amadea
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Dit zal een prijsverhoging zijn die ze niet overduidelijk willen laten zien. Efficiente marketing trick, die aan de grens van oplichterij ligt, als je het mij vraagt
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
hoewel me mede goeievraag beantwoordens zeggen dat het riekt naar oplichting, wil ik mijn verhaal ook nog kwijt.

Zoals u ziet in me bron is de prijs van katoen gigantisch gestegen. maar ook is de prijs voor een kilo maar $1,60, en dus voor de oude watten maar 24 cent aan katoen voor de oude verpakking.

De huidige prijs is $2,40, en dus ook 24 cent aan katoen per verpakking.

De katoen waarde is voor hema is niet minder geworden, maar ze besparen nu wel veel aan verpakkingen, ruimte en transport, maar die prijzen zijn ook allemaal op de wereld markt gestegen.

Conclusie, Hema moest de prijs verhogen om de winst gelijk te houden, want hema heeft ook haar kosten. Ze hadden ook hun prijs kunnen verhogen, maar dan verkoop je minder en krijg je een duurdere imago, en daarom hebben ze gekozen voor deze manier

Toegevoegd na 3 uur:
maarja, ik als persoon vind het ook oplichting, vooral omdat ze je de indruk willen geven dat je hetzelfde koopt, en dat is niet zo
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dit is natuurlijk een vorm van prijsverhoging, en in mijn ogen een hele stiekeme.

Ik vind het echter ook een vorm van verspilling, de hoeveelheid verpakking zal niet 1/3 zijn afgenomen terwijl de inhoud dit wel is.

Gevolg: je moet meer van die zakken kopen, duurder EN weer meer afval.

Nou zullen we niet omkomen in het afval door een plasticje van de watten maar het is de laatste tijd heel gebruikelijk bij allerlei producten om stapsgewijs de inhoud te verkleinen.

Het einde is er als alles wordt verpakt op de maat van een SD kaartje waar vervolgens een verpakking om zit die om een reep chocolade niet zou misstaan
amigo