Van hard werken is nog nooit iemand dood gegaan, klopt dit wel?

Bv zwaar tillen etc...

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Mode
1.7K

Het beste antwoord

Zolang je, je aan de algemene veiligheidsvoorschriften houd. Geen hart kwalen hebt. Een redelijke/goede bloeddruk hebt. En niet geheel onbelangrijk een dosis geluk buiten het werk om. Dan ga je echt niet dood van 60 uur per week werken...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

Deze uitdrukking kan je vooral zien als tegenhanger van bijvoorbeeld 'zo lui als een varken'...Dan krijg je een wat stellige verwoording. Dit gaat natuurlijk niet altijd op.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee maar wel veel eerder versleten!
Waarom denk je dat volgens de Arbo wet 25 kg. het maximum is wat je mag tillen?
mensen die fysiek zwaar belast worden krijgen op latere leeftijd last van rug/spieren/gewrichten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee dit, klopt niet. Hard werken gaat vaak ook gepaard met stress. Stress is heel ongezond voor het lichaam en kan o.a een hartinfarct veroorzaken, wat kan leiden tot de dood. Ook hoor je vaak dat mensen vroegtijdig zijn overleden omdat ze altijd in een ongezonde werkomgeving hebben gewerkt (mijnwerkers, spuiters e.d)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik denk dat heel wat dwangarbeiders en slaven zich letterlijk doodgewerkt hebben. In combinatie met ondervoeding en mishandeling.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je zwaar lichamelijk werk verricht,moet daar voldoende rust en voedsel tegenover staan! Maar ondanks dat zal je lichaam toch eerder* op* zijn dan bij iemand,die de hele dag op kantoor zit.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, dit klopt niet. Er is zelfs een (Japans) woord hiervoor: karoshi
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Van werken alleen ga je niet dood; van de omstandigheden waarin/mee je werkt kun je wel dood gaan. Net zoiets als te hard rijden; is op zich niet gevaarlijk maar in sommige omstandigheden wel dodelijk.