Broze nagels

Ik heb al zo lang ik weet dat ik nagels heb, problemen met mijn nagels.
Als er een klein randje over mijn nagelbed heen is, breken ze, of splijten ze.
Kunst is niets want dan polijsten ze je nagels en worden ze nog dunner.
Ik weet dat er verschillende soorten nagellakken zijn. Maar niets geeft het gewenste effect.

Wie weet raad???

Dankjewel voor het antwoord.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Mode
1.2K

Antwoorden (5)

Nail Hardener van Essence werkt echt heel goed, raad ik iedereen aan! Te koop bij Kruidvat voor ongeveer 3 euro. Je nagels worden echt harder!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vitamine B-complex is goed voor haar, huid en nagels. Maar heb je de nagelverharder van herome ook al gebruikt? Die is tussen de 10 en 14 euro. Soft, hard of extra hard. Gebruik als een kuur en geeft een super resultaat! Ik heb het al veel mensen geadviseerd en die zijn allemaal tevreden. na mijn eigen gelnageldrama waren hiermee mijn eigen nagels snel weer hersteld
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Al die nagelverharders die je op je nagels moet smeren hebben bij mij nooit geholpen.
Het moet van binnen uit komen.

Wat bij mij echt wel hielp was het innemen van kiezelzuur, silicea.
Dit is het belangrijkste mineraal voor de sterkte van het bindweefsel, vooral voor de huid, haren en nagels. Een tekort leidt tot broosheid of krimpen van dit weefsel. Dat kan men vooral zien aan de huid, de haren en de nagels.

Lees er in de bron meer over.
Er zijn verschillende merken en samenstellingen, al dan niet met vitamine D.
Welke ik had weet ik niet meer.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als chemische lak en dergelijke, zoals nagelverharding, niet helpt kun je het beste af en toe een nagelbadje nemen met olie en citroen, daarna droog deppen, en vooral niet lakken geef je nagels lucht en neem ook vitamines die je kalktoevoer verhoogt.

Laat je nagels eens in de maand verzorgen door een manicure, is geen luxe als jij het zo belangrijk vindt...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
base-coat en top-coat werken heel goed om je nagels minder snel te laten breken. Maar je nagels (en je haar trouwens ook) worden sterker en dikker van zetmeel, dit zit bijvoorbeeld in macaroni ;)