Wat is de gemiddelde bezettingsgraad van een kapper?

Een gemiddelde kapper met personeel heeft 4,5 medewerker in dienst. Als die 19,75 dagen per maand werken, dan zijn er 711 uur beschikbaar per maand. Hoeveel uur wordt er daadwerkelijk aan klanten gewerkt?

Dit zal per seizoen verschillen maar ik hoop dat jullie een goede richting kunnen geven.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Mode
1.9K

Het beste antwoord

De meeste kappers zullen blij zijn als ze een bezetting halen van 70%

Toegevoegd na 4 minuten:
De gemiddeld kapper heeft geen 4,5 medewerkers slechts 44% van de zaken heeft personeel zie bron
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De gemiddelde kapper MET personeel wel... Daar zijn er zo'n 6000 in Nederland van, en dat is al jaren stabiel. Er komen wel veel zzp-ers bij. In totaal zijn er bijna 20.000 kapsalons in NL.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik vond nog deze: http://www.z24.nl/ondernemen/artikel_78157.z24/Elke_dag_drie_nieuwe_kappers_erbij.html Daar wordt 80% gesuggereerd
ronron1212
13 jaar geleden
Het zijn er geen 20000 maar ongeveer 15000. De anko is de officiele en enige vertegenwoordiger van de kappersbranchee kijk op hun site 80%b is een heel goede bezettingsgraad. 100% is niet haalbaar
ronron1212
13 jaar geleden
Het aantal faillisementen in de kappersbranche is ook erg hoog
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Super! thanks! Ik kan het getal 80% echter niet vinden op de Anko site hoor. Ik had daar al flink gezocht...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dank!