Wat is er nu precies mis met witte sokken?

Leg het me alsjeblieft eens uit. Ik vind het ook minder modebewust, maar veel mensen maken er echt een hot issue van. Het zit toch om je voet...lijkt me niet echt het eerste van een persoon waar je naar kijkt.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Mode
13.3K

Het beste antwoord

Witte sokken staat symbool voor mannen die sinds ze los zijn van hun moeder geen eigen smaak hebben kunnen ontwikkelen op het gebied van de gekleurde sok.
Daarnaast is het natuurlijk een modeverschijnsel, waarbij de witte sok, en al helemaal die met een rode, blauwe en gele band erop, al sind de vroeg jaren 80 'uit' zijn.
Hetzelfde voor wat de 'cartoonsokken' alhoewel die nog tot de beginjaren '90 gedragen werden.

Zelfs op het ministerie van Financien zijn witte sokken onder een pak taboe! De ambtenaren wordt dringend doch vriendelijk verzocht zich niet te vertonen met witte sokken en opgestrookte mouwen. ( mei2004)
Overigens heeft dit verbod toendertijd zelfs de britse pers gehaald: "Dutch Finance Ministry officials have denied world media reports that they have declared war on white socks."
Overigens staat ons ministerie hierin niet alleen, want ook in China, in de aanloop naar de Olympische spelen, werd er door Beijing en verbod op witte sokken onder donkere broeken uitgevaardigd (en géén teenslippers.)
Kortom het is niet bepaald een modegrill, maar al langer gaande...
Maar wat er nu precies mis mee is....?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (17)

Ze zijn een beetje lastiger schoon te krijgen maar voor de rest; werkelijk geen flauw idee. Ik heb ook nog nooit problemen gehad met mannen die witte sokken dragen. Hooguit zijn witte sokken wat minder passend bij een officieel donker pak, maar zelfs dan moet je volgens mij echt zoeken om het te zien, hoor.
Ik weet dat veel vrouwen het een echte afknapper vinden, maar ik heb dus ook nooit begrepen waarom. Er zijn zo veel belangrijkere en in het oog springendere redenen om af te knappen. Volgens mij willen ze gewoon geen man en zoeken ze maar een reden.......:wink:
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Sokken worden (door sommigen) gezien als afspiegeling van je persoonlijkheid.
Tja, dan maken witte sokken je wel heel eenvoudig.

Toegevoegd op 08-06-2009 19:14:15
Maargoed, het is dus altijd berust op vooroordelen.

Net zoals bij zwarte kousen, geitenwollen sokken etc.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik denk omdat sommige mensen het niet vinden staan. het valt best wel op, van die witte sokken. Het leidt misschien de aandacht af van de schoenen. Zelf vind ik het ook niet staan, maar om daar helemaal een punt van te maken is inderdaad een beetje ver gezocht.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als de groep je daarop gaat beoordelen wel... Als het not done is en je bent bang of je bent afhankelijk van die groep, wat dan?

Ik las laatst een krantenartikel en dat betrof een schoolfoto en een meisje had daarbij geen onderbroek aan, oh slipje of string heet dat tegenwoordig... Maar de clou is nog veel opmerkelijker, dat meisje deed dat uit omdat je op de foto de lijnen van dat slipje kon zien en dat mag ook helemaal niet... Vandaar dat ze haar figuur wilde redden, maar nu durft ze helemaal niet meer naar school omdat ze inkijk kreeg, wat nog veel erger is... Maar zo is de wereld van tegenwoordig, je wordt aan de regels gehouden en iedereen is tegen regels...

Het moet niet erger worden...

Maar witte sokken is fout...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wanneer je als man witte sokken draagt, schijn je in de liefde onbetrouwbaar te zijn, d.w.z. makkelijk vreemd gaat.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hangt er vanaf.
Bij een pak is het natuurlijk 'not done', maar wel bij een korte broek en gympen.
Wat ik persoonlijk een 'vies' gezicht vind: mannen in korte broek en dan zwarte hoge sokken met zwarte schoenen of sandalen daaronder.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ze kunnen in het oog springen in combinatie met een donkere kleur broek en donker gekleurde schoenen. Maar om er nou een issue van te maken. Als ze maar schoon zijn, dat vind ik persoonlijk belangrijker.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Afgelopen zaterdag liep die gast die ceremoniemeester was in zo'n prachtig zwart krijtstreep driedelig kostum met mooie zwarte schoenen eronder. En uitgerekend had die homo witte sportsokken aan. En uitgerekend heeft hij dan een vriend die erg modebewust is...

Met alle respect. Maar dat ziet er niet uit als je zo chique gekleed bent en dan witte sportsokken aan hebt...

En dan vraag ik me inderdaad af wat er mis is met een paar euro uitgeven voor een paar zwarte sokken?

Toegevoegd op 08-06-2009 19:19:38
Ik heb verder trouwens niets tegen witte sokken...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hahahaha, heb je dan wat tegen homo's....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee hoor... Ben zelf lesbisch... En de vader die ik en mijn zusje geadopteerd hebben is ook homo. Dus zou dan gek zijn als ik dan wat tegen homo's heb...
Het niet langer dragen van witte sokken geeft in ieder geval aan, dat een man een nieuwe fase in zijn leven bereikt (heeft).

Op veel middelbare scholen hoor je pas "erbij" als je witte sokken aanhebt. Studenten vinden echter dat men geen witte sokken hoort te dragen. Wie als student nog witte sokken draagt, wordt door zijn medestudenten vreemd aangekeken. In ontgroeningen worden nieuwe studenten soms gedwongen hun witte sokken uit te doen en nooit meer te dragen...
Antoni
14 jaar geleden
Mijn grootste probleem is dat ik ze nauwelijks wit krijg in de was ...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
er is helemaal niks met witte sokken alleen ze worden zo snel vies bah
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het is ooit waarschijnlijk begonnen in een reclame voor toiletpapier. Een meisje had een date bij een jongen thuis, hij had witte sportsokken aan, dus zij belde een vriendin van wat moet ik doen. En die vriendin zij: meteen dumpen! Daardoor zeggen sommige: geen witte sportsokken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb me eens laten wijsmaken dat mannen met witte sokken sex als hobby hebben. Dus er is eigenlijk niets mis mee, alleen wij mannen willen er niet mee te koop lopen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Geen idee, iedereen moet lekker zelf weten wat voor sokken hij/zij aantrekt!!!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In de kantine van de tennisclub zal het geen probleem zijn.
Voor de rest is het net als sandalen (met witte sokken?) onder een driedeling donker kostuum. Aan de schoenen herkent men de ware aard van de persoon. Witte sokken horen daar wel of niet bij.
Volgens mij is het iets uit het yuppen-tijdperk.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ze zijn te wit
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Iemand heeft ooit geroepen: Witte sokken zijn not done en menig man volgt dat gezegde...
Tja zo zit de mens in elkaar.
Zwarte sokken vind ik zelf beter staan, maar sokken zie je doorgaans niet dus whatever....