Hoe kan ik mijn nagels sterker maken.

na een tijdje komen er allemaal barstjes in en breken ze snel. Hoe kan ik dat voorkomen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Mode
6.9K

Antwoorden (16)

nagels worden sterker van vitamine d.
probeer daart wat meer van binnen te krijgen.
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
En hoe krijg je die vitamine D dan?! Dat wordt een - sorry dan had je dat moeten vermelden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bovendien is dat vitamine B..
Gebruik Nail Hardener van Essence. Te koop bij Kruidvat. Heel goedkoop, potje is 2/3 euro en werkt echt!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er bestaan een heleboel verschillende nagellakjes die het sterker worden van je nagels ondersteunen. Kijk maar eens rond bij het Kruidvat of DA.
Ook schijnt knoflook door je nagellak heen te helpen.
Bekijk het volgende filmpje maar eens :)
Succes!

http://www.beautygloss.nl/2010/07/24/filmpje-sterke-nagels-met-knoflook/#more-6897
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
een potje blanke lak, en daar een aar druppels citroen in doen, en elke dag je nagels even in een bakje met lauw water met zout badderen..
zo doe ik het en ik heb lange sterke nagels ervan gekregen..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Gebruik een nagelverharder of een kleurloze nagellak. De nagelverharder of nagellak leggen een laagje over de nagel heen, waardoor de nagel minder kwetsbaar is. De nagels zullen harder aanvoelen en minder snel breken of omvouwen.

Zorg ervoor altijd een nagelvijl op zak te hebben, het liefst een glasvijl. Wanneer je een haaltje aan je nagel hebt, kun je dit er meteen afvijlen, waardoor alleen het ene kleine haaltje verwijderd wordt en niet een groot deel van de nagel. Je nagel krijgt de kans om ongestoord verder te groeien.

Vitamine B kan ervoor zorgen dat je nagels van binnenuit versterkt worden. Slik wat extra vitamine B bij (niet meer dan de aanbevolen hoeveelheid) en kijk of je na een paar weken resultaat ziet.

Bescherm je handen tegen water. Wanneer je toch met je handen in het water of in het sop moet (buiten het normale douchen en handen wassen) gebruik dan plastic handschoenen. Water maakt je nagels erg week en kwetsbaar

Calcium zorgt voor sterke botten en ook voor sterke nagels. Gebruik gedurende een paar weken extra calcium en kijk of de conditie van je nagels verbetert.
fremar
13 jaar geleden
Calciumtabletten en ja, ook vit. D
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een nail hardener moet zoals al eerder gezegt wel helpen ja. Een vriendin van me vertelde me ook dat amandelolie helpt om je nagels sterker te maker.

- Zorg ervoor altijd een nagelvijl op zak te hebben, het liefst een glasvijl. Wanneer je een haaltje aan je nagel hebt, kun je dit er meteen afvijlen, waardoor alleen het ene kleine haaltje verwijderd wordt en niet een groot deel van de nagel. Je nagel krijgt de kans om ongestoord verder te groeien.
- Vitamine B kan ervoor zorgen dat je nagels van binnenuit versterkt worden. Slik wat extra vitamine B bij (niet meer dan de aanbevolen hoeveelheid) en kijk of je na een paar weken resultaat ziet.
- Calcium zorgt voor sterke botten en ook voor sterke nagels. Gebruik gedurende een paar weken extra calcium en kijk of de conditie van je nagels verbetert.
- Bescherm je handen tegen water. Wanneer je toch met je handen in het water of in het sop moet (buiten het normale douchen en handen wassen) gebruik dan plastic handschoenen. Water maakt je nagels erg week en kwetsbaar
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Regelmatig een warm nagelbadje nemen, waaraan een paar druppels nagelolie is toegevoegd, kan helpen. Van het drinken van citroensap schijnen nagels ook sterker te worden. Ga verder na of je voldoende vitamine B2, zink en jodium binnenkrijgt; deze vitaminen en mineralen zorgen voor stevige nagels. En zo zijn er nog veel meer huis-tuin-en-keukentips!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
met je nagels in citroen water en ik heb zelfs wel eens gehoord dat melk ook helpt
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nog een toevoeging op alle bovenstaande antwoorden: vijl je nagels in één richting, dus niet heen en weer, daar scheuren ze van. En houd ze voorlopig even kort.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
kijk,
het beste voor je nagels te versterken.
is door ze met een doorzichtige laag nagellak eerst te laken.
en dan laten drogen.

Toegevoegd na 5 minuten:
en als je wil kan je er nog een ander kleurtje op toe brengen.
goeie vraag xxx

ps: als je een goede nagellak wil die je nagels sterk houden koop dan PRONAILS

Toegevoegd na 6 minuten:
en als je wil kan je er nog een ander kleurtje op toe brengen.
goeie vraag xxx

ps: als je een goede nagellak wil die je nagels sterk houden koop dan PRONAILS
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
nagels zijn heel erg poreus,daarvoor heb je een goede verzorging nodig,er zijn heel veel manieren om nagels sterker te maken, heel veel mensen denken dat als je een nagelverharder gebruikt dat dat wel genoeg is, te veel gebruik van een nagelverharder is ook niet goed. als je nagels hebt die een beetje brokkelig zijn of ze breken snel af en zijn zacht dan kan je best een nagelverharder kuur gebruiken O.P.I heeft een breed assortiment van nagelverharder kuren,daarnaast nagels hoor je te vijlen waardoor je de lamuleelagen (waar de nagel uit bestaat) dicht te vijlen,zodat er geen vocht of vuil in kan knippen is namelijk heel slecht voor nagels hier door kunnen nagels ook sneller afbreken.een verzorgende nagelriemolie is ook heel belangrijk elke dag even insmeren zorgt er ook voor dat je nagels goed in conditie zijn want nagels horen niet heel hard te zijn maar flexibel.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Methylsulfonylmethane of MSM kan je gewoon bij het Kruidvat krijgen. Het is een erg efficient supplement voor o.a. sterkere nagels.

Daarnaast kan je misschien ook best een nagelverzorgster raadplegen, indien het probleem blijft aanhouden. Wellicht kan hun expertise je ook wel weer verder helpen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Inderdaad meer vitamine D eten, wat vooral zit in vette vissoorten.
Verder kan je nog nagelverharderaar gebruiken, wat op korte termijn werkt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
heel gek, maar wel makkelijk: wrijf je nagels in met citroensap, doop ze daarna een paar minuten in een beetje koude melk. helpt echt!

ik had zelf tot voor een half jaar ook hele breekbare nagels, maar dat is helemaal over nu ik op dieet ben. ik krijg meer eiwitten, ijzer in vitaminen binnen. Dat heeft blijkbaar ook een positief effect op je nagels, mooi meegenomen =)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je hebt in sommige winkels zoals de kruidvast ofzo heb je potjes met soort van tabletten erin voor huid, haar en nagels of staat er iets anders als nagels er dan maar bij staat is het goed. Of je gebruikt nagelversteveging dat helpt ook goed want zelf heb ik ook hele zwakke nagels