De functie van de cowboyhoed is simpel bescherming tegen wind, zon en regen. De modellen varieéren van old west tot de hedendaagse modellen.

De hedendaagse cowboy draagt het als de finishing touch bij zijn outfit. Iedere hoed heeft zijn eigen karakter en stoerigheid van de pionier die in ieder van ons zit. De cowboyhoed is een doeltrefend en onmisbaar onderdeel van de dagelijkse cowboy outfit. De grote brim (zijkant van de hoed) was ideaal voor het aanwapperen van een vuur, de hoed kon een aanzetje zijn voor het paard in beweging te krijgen, om een mede ruiter vanaf afstand te begroeten, maar als statige en stoere look voor de drager en natuurlijk als persoonlijke paraplu en zonnescherm.

Lees in de bron verder over de geschiedenis van de cowboyhoed.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Voornamelijk bescherming tegen de zon!

Toegevoegd na 2 minuten:
Tegenwoordig kunnen dat soort hoeden ook als een soort statussymbool dienen. Er bestaan namelijk hele dure exemplaren...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dan kan je het verschil zien tussen de cowboys en de indianen.