Met een magneet. Als het plakt is het geen echt zilver... Handig toch?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Om geheel te omschrijven hoe het gaat hieronder de link voor een zelftest.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
door een zilvermerk :)
en anders dmv de dichtheid te bepalen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Gewone gele Franse mosterd blijkt een goed middel om echt zilver te testen. Warm de mosterd op en doe een druppeltje op het object. Het zwavelige bestanddeel zal in het geval van een echt zilveren object een zwart vlekje (zilversulfide) opleveren. Dit kun je met een beetje azijn weer makkelijk wegpoetsen.
bamibal
13 jaar geleden
Je kunt met lucifers kijken of je met echt zilver te maken hebt (doe dit natuurlijk niet midden in een winkel). Wrijf eerst met een lucifer tegen het object. Ontsteek het dan met een andere lucifer. Heb je te maken met puur zilver, dan krijg je opnieuw een zwarte plek op het voorwerp.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hou het metaal tegen je tand en wrijf er mee. Als het stroef aanvoeld is het zilver.