wat kan ik nog met mijn trouwjurk doen?

ik wil hem niet wegdoen, het is toch een kledingstuk met geschiedenis en een super mooie dag met mooie herinneringen.
doopjurkjes ect heb ik niet nodig, en heb ook geen ledikant meer te versieren omdat ik zonde vind..
maar ja, gewoon jaren in de kast is ook zonde..
iemand nog een idee.?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Mode
2.3K

Het beste antwoord

Ik heb de mijne inderdaad in de kast gehangen.
Maar....ik heb hem ook nog bij diverse gelegenheden . verkleedpartijtjes aangehad en gedragen (met andere accessoires en zonder hoepelrok). En dat is best wel leuk. 'Wat heb jij een gave jurk' ! 'Ja, dat was mijn trouwjurk'.

Voor speurtochten en spelletjes bij scouting (prinses, koningin) , voor thema-optredens bij het koor, en zelfs een keer als avondjurk. Enerzijds lijkt het wellicht zonde, maar ach, anders hangt-ie toch maar in de kast, en het is inderdaad leuk om zo af en toe herinneringen op te halen, juist door hem weer te dragen.

(Scheelt natuurlijk wel dat hij niet wit was maar smaragdgroen).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (12)

je zou de jurk kunnen vermaken tot een makkelijker hanteerbare/draagbare jurk, zodat je deze nog kunt dragen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Misschien eens schenken of uitlenen aan een dochter, nichtje, buurmeisje dat gaat trouwen...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ook een goed Conan, +1
Zelf heb ik hem gebruikt om een wiegje mee te bekleden.
Maar wat is er op tegen om hem/haar in een overtrek te hullen en op de zolder in een kast te hangen? En er dan na jaren weer eens, vertederd, naar te kijken?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
je kunt er ook leuke doopjurkjes van maken voor als je kinderen/kleinkinderen gedoopt worden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kunt hem te huur aan bieden, als je er tenminste tegen kan dat iemand in 'jouw trouwjurk' kan lopen en er verder geen emotie bij plaatst.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kunt hem jaren lang, netjes bewaren. Volgens de statistieken heeft je huwelijk dan meer kans van slagen!

(Jammer, maar ik kan het stukje waar dat in stond niet meer vinden)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mijn trouwjurk heeft 40 jaar in een kast gehangen en nu heb ik hem afgegeven aan kindervakantiewerk om een sprookjesprogramma mee te doen . Zo is mijn trouwjurk nog even "prinses "geweest , en dat was dus een gelukkig en pijnloos afscheid van mijn trouwjurk.
13 jaar geleden
Ik ken iemand die haar jurk ingelijst heeft ;-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
hang hem op zolder in een speciaale hoes en trek hem aan bij je 12,5 en 25 jarige en evt 50,60 enz jarige huwelijk
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
zul je er op dat ogenblik nog evengoed in kunnen ?+ dat betwijfel ik ten zeerste hoor !
Niks zonde meis! mooi bewaren die mooie jurk. misschien willen je kinderen er ook wel in trouwen, en het is altijd leuk om je KLEINkinderen of kinderen vertellen over DIE dag!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een paspop kopen en die aankleden met je jurk. Voor in je slaapkamer. Kun je er altijd naar kijken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
doe er een mooie hoes omheen, en hang hem in de kast! over tien jaar zal je blij zijn dat je hem hebt gehouden!