ik heb stijl haar. en wil zo mooie golvende krullen . + ik wil mijn haar ook kleuren mag dat samen gebeuren of niet ?

Wat zou ik graag golvend haar hebben . kan iemand mij uitleg geven of het verstandig is om + permanent te steken en te kleuren of niet ....

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Mode
2.3K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik kom deze verschrijving heel vaak tegen (ook in krantenartikelen). Het is STEIL haar. Stijl= de manier waarop iemand iets doet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Steil haar kan wel je haarstijl zijn ;p

Antwoorden (7)

Als ik jou was zou ik naar een goeie kapper gaan om advies te vragen. Zo wie zo is het zelf kleuren en permanenten niet aan te bevelen, uit ervaring weet ik dat het niet samen kan/mag vandaar mijn antwoord leg je vraag bij een 'goeie kapper' neer.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De kleuring moet NA de permanent.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, dat had ik ook.

Dus vorig jaar ging ik naar de kapper voor een losse, natuurlijke permanent.
Speciaal voor fijn haar.
Het werd in model geknipt en het was goed gelukt.

Kosten: 150 euro bij de Cosmo kapper.

Kijk voor voorbeelden in de bron.

Maar nu, een jaar later, heb ik heel de boel er weer uit laten knippen. Ik vond een uitgezakt en deels uitgegroeid krullenhoofd erger dan stijl haar.
En een permanent houdt normaal gesproken tot 6 maanden.
Dus weet waar je aan begint.

Zes weken na de permanent kun je het haar (laten) kleuren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb het ook gedaan, maar mijn haar bleek te zwaar dus ik heb er uiteindelijk niks aan gehad, het enige wat ik eraan over heb gehouden is super pluizig haar.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb zelf ook heel erg stijl haar hoeft geen stijltang in.
Ik heb zelf permanent gehad en heb deze permanent misschien 1 week goed laten inwerken en daarna geverfd gaat heel goed geen probleem mee gekregen maar ik moet je wel zeggen ieder haartype is weer anders.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik werk bij de cosmo kappen en als je haar in goede conditie is mag je 2 weken na het permanenten kleuren...
en als je naar cosmo gaat vraag je naar fuente!!!! plantaardig product en super voor je haar
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een permanent zou ik je afraden. Het staat in het begin erg leuk, maar het is slecht voor je haar. Uiteindelijk wordt je haar er dus niet mooier van. Ik snap dat je krullen erg leuk vind, dat vind ik ook! Daarom zou ik je adviseren papillotten te gebruiken. Deze papillotten kan je bij bijna elke drogist kopen. Je draait ze in wanneer je haar (bijna) droog is. Als je er eerst haarlak op spuit blijven je krullen langer zitten.
Wat betreft het kleuren zou ik kiezen voor een kleurspoeling. Een kleurspoeling blijft ongeveer 6 weken zitten. Tegenwoordig is er bijna geen verschil in een permanente kleuring en een spoeling. (Behalve dan dat een permanente kleuring veel slechter is voor je haar) Je kapper kan dit voor je doen en je ook adviseren in de kleurkeuze. Dit is uiteraard wel duurder dan dat je het zelf kleurt. Als je het zelf wilt kleuren zou ik iemand vragen om je te helpen.

Succes!