Waarom is er shampoo voor stijl en voor krul?

Want er zijn allerlei shampoo's. Voor stijl, krul, kroesig en dood haar, bla bla en ga maar door. Maar wat is er mis met gewoon SHAMPOO, niet moeilijk doen, maar de gewone standaard haar shampoo? Zit er dan degelijk verschil tussen shampoo voor stijl en voor krul? En wat is het verschil dan?

Toegevoegd na 48 minuten:
Stijl haar moet blijkbaar STEIL haar zijn ;)

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Mode
2.8K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Toevallig vroeg ik het mij deze week ook af, toen ik een Andrelonshampoo voor grijs haar gebruikte.
Vroeger waste ik altijd met gewoon algemeen spul, en daar werd het haar ook mooi van. Er moest maar eens een onderzoekje komen. Misschien is het er al geweest. Ben benieuwd.

Het beste antwoord

Omdat het verkoopt.
Puntje bij paaltje maakt het echt helemaal NIETS uit waar je je haar mee wast, als het maar een beetje ontvet (niet te veel). Er is aan het haar absoluut op geen einkele wijze te zien of iemand de goedkoopste shampoo heeft gebruikt, de verkeerde voor de verkeerde soort haar, of de duurste goede. Maar suggestie - zoals die in de reclame gewekt wordt - doet een hoop.
Het verschil zit hem voornamelijk in de verpakking. En, bij verschillende merken, in de prijs.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja, dat denk ik toch ook.

Andere antwoorden (3)

Uiteindelijk maakt het niet veel uit. Maar het verkoopt en daar gaat het om.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Haha typisch een mannenvraag ;)
Vrouwen zijn nou eenmaal veel bezig met hun uiterlijk. Waar jullie mannen hooguit 1x per dag een hand of kam door je haren halen, spenderen sommige vrouwen veel tijd aan hun uiterlijk (maar dat wist je vast al wel).
Een tijdje geleden moest het haar heel steil zijn en ik heb zelf ook gemerkt dat de shampoo's er echt wel toe doen of het juist steiler dan normaal is of dat je meer krul hebt dan normaal. Nu 'mag' het allemaal weer wat relaxter en mogen we zelfs alweer met krulhaar rondlopen.
Er zal iets in de shampoo zitten dat het haar meer laat krullen of juist niet. Zo heb je ook shampoo's die meer ontvetten (bedoelt voor vet haar) en shampoo's voor droog haar (bv. als je gepermanent of geverfd haar hebt) en dan heb je ook nog shampoo's met een licht kleurtje erin die het al geverfde haar bij elke wasbeurt van een beetje kleur voorziet (omdat de kleur van geverfd haar langzaamaan vermindert).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, er zijn veel te veel shampoo's, van ook nog eens veel te veel merken.
Dat geldt trouwens ook voor tandpasta, cremes, wasmiddelen etc. etc.

Shampoo: Ik heb alles geprobeerd, krul, steil, voor gekleurd haar, voor glanzend haar, antiklit, noem maar op.
Afhankelijk van het kapsel wat ik droeg.

Maar het maakt helemaal niets uit.
Mijn haar werd niet glanzend van shampoo voor glanzend haar.
Mijn haar zat niet beter in de krul met shampoo voor krullend haar (toen ik een permanent had).
ZELFS NIET als ik de bijpassende cremespoeling gebruikte!

Zeker voor shampoo geldt: je spoelt het uit, het verdwijnt door het doucheputje.

Wil je iets met je haar, dan kun je dat enigzins bereiken door de producten die je niet uitspoelt: gel, mousse, versteviger, glansspul (=vooral vet).

Maar ook hier is er veel te veel van, dus zou ik ook hier zeggen: begin met een goedkoop product en kijkt of dat bevalt.
Bronnen: