kan je poriën verkleinen of is dat een mythe? door google wordt ik niets wijzer

poriën zijn te vergelijken met littekens van waterpokken, een soort kleine inkeping in de huid. ik heb er 3 en kreeg er laatst nog een bij.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Mode
Kimath
13 jaar geleden
Je hebt echt wel meer dan 4 porien op je hele gezicht en lichaam hoor. Ik denk dat je mee-eters bedoeld? Van die zwarte puntjes.

Het beste antwoord

Je zou kunnen beginnen met het smeren van poriën vernauwende producten zoals bijvoorbeeld Biotherm Biopur Pore reducer of Estee Lauder Pore Minimizer.Het effect daarvan is pas na een tijdje zichtbaar,tot die tijd zou je ze kunnen verdoezelen met een goede primer zoals bijvoorbeeld Gosh Velvet Touch Foundation Primer.

Of je gaat voor een rigoureuzere aanpak zoals microdermbrasie,oftewel een dieptepeeling.Hierbij wordt met behulp van geavanceerde apparatuur de bovenste huidcellenlaag verwijdert d.m.v. microkristallen waardoor de huid wordt aangezet tot het vormen van nieuwe,jonge cellen.Zo'n behandeling duurt ca. 45 minuten en kost rond de 85 euro.

Misschien kun je je door de huisarts laten doorverwijzen naar een dermatoloog.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

vraag je huisarts om een recept voor tretinoine creme.
deze creme versnelt de vernieuwing van je huid, en je krijgt er fijnere porien van.
13 jaar geleden
Mocht je een roker zijn dan is het stoppen het beste medicijn voor kleinere porien. Als je geen roker bent, dan is goede huidreiniging en verzorging belangrijk. De porien in het gezicht hebben het meest te lijden omdat ze constant in de buitenlucht zijn.