Wat is ongeveer het budget dat je nodig heb om een gehele kleding collectie te kopen?. en wat heb je minimaal nodig ? in aantallen

Door allerlei omstandigheden de afgelopen jaren is mijn kleding collectie grotendeels aan vervanging toe in elk geval een basis collectie.
geen al te duur spul maar standaard goeie kleding die natuurlijk ook nog een beetje leuk is.
geschikt voor zomer winter .

Ik zoek tips, voor een goeie basis collectie die makkelijk uit te breiden is met zomer en winter items .
aangezien ik man ben heb ik natuurlijk geen smaak ;) of flauw benul van fashion.

leef je uit

13 jaar geleden
in: Mode
1.5K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je bent een man van 45 en dan weet je niet wat je nodig hebt en in welke aantallen? Ik vind dat een beetje lastig voor te stellen.
capthavoc
13 jaar geleden
ik probeer ongeveer en plaatje te maken van wat ik moet kopen zonder dat ik later dingen te kort kom
i ben een type van 1 of 2 keer paar jaar een flinke inkoop ronde ik haat kledingshoppen ;)
in and out fast ;) (dus tactische tip zoek ik)
en tja als ik toch van plan ben een goeie basiccollectie te kopen kan ik toch eens een style zoeken die bij me past ?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@Loeni, nee ik BEN een man. @capthavoc, begrijp me niet verkeerd hoor, ik bedoel er verder niks mee, maar ik probeer te begrijpen waarom je de vraag stelt. Je hebt toch al jaren ervaring met het dragen en kopen van kleding?
capthavoc
13 jaar geleden
tja maar modieus er bijlopen of er als bouwvakker uitzien is toch wel een verschil , goed goedkoop en leuk is wel een hele onderneming aangezien ik het zo weinig doe en er geen echt verstand van heb.
en inderdaad wanneer zijn die uitverkoop momenten
vraag mij alles over computers of zo en ik weet het wel maar kleding en goedkoop ? en wanneer kopen en wanneer wachten ?
i need input ;)

Antwoorden (5)

* Simpele spijkerbroeken, zowel donker als wat lichter.
* Een colbertje, gemakkelijk met een basic shirt er onder.
* Een vest, gemakkelijk met een basic shirt er onder.

Leuke en betaalbare merken voor de man zijn Jack Jones, Esprit. Maar ook bij Hier/Tuunte vind je leuke herenkleding voor een lager budget.

En als ik jou was zou ik even wachten tot de opruiming begint, kun je dubbel zoveel kopen voor het zelfde geld ;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Heel handig ;)
Goed dan, ik leef me uit zoals je vraagt:

Broek 50 euro
Schoenen 10 euro
T-shirt 3 euro
Overhemd 9 euro
Stropdas 5 euro
Onderbroek 3 euro
Sokken 1 euro.

Ik was laatst voor 81 euro klaar. Alles nieuw.
Natuurlijk loop je op schoenen van 10 euro niet jarenlang rond, en heb ik de sokken omgerekend daar ik een voordeelverpakking kocht.

En wat je minimaal nodig hebt??
Dat kan ik natuurlijk niet beantwoorden.
Ik weet niet hoeveel dagen jij je kleding achter elkaar draagt en weet eveneens niet hoe vaak jij je kleding wil en kan wassen.

Je kunt er voor 50 euro ook nog wel een colbertje bij kopen.

Met betrekking tot het overhemd kun je natuurlijk kiezen voor korte of lange mouwen (zomer/winter)

Hoop dat ik je vraag goed genoeg begrepen heb en je iets met dit antwoord kunt.
Succes!

Toegevoegd na 25 minuten:
Oh, en staar je niet blind op uitverkoop!
Uitverkoop is het in Nederland vrijwel het gehele jaar door!
Dat is in België wel anders!!

Kijk op het prijskaartje. Dat is standaard voorzien van een van/voor prijs. Indien er een stikkertje met andere prijs overheen geplakt is, zal het doorgaans iets goedkoper zijn. Dan betaal je de normale prijs, en anders betaal je teveel!

Soms heb je geluk en willen ze er echt vanaf en is over het stikkertje met de lagere prijs nog een goedkopere prijs met balpen genoteerd.

En ook bij kledingwinkels kun je onderhandelen!
Met name bij de kleinere kledingwinkels, dus niet de grote ketens.

Drie t-shirts voor 10 euro?? Zeg dat je er vier wilt hebben voor dat geld. Vaak lukt dat ook nog.

Overigens waren bovengenoemde prijzen zonder afdingen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Basis voor de winter:

Ondergoed (7 onderbroeken 7 hemden, als je geen hemdendrager bent doe je dat natuurlijk niet)
Sokken (tenminste 7 paar)
Die haal je bij de Zeeman, zoals half Nederland dat doet.

Verder:
3 overhemden
2 truien
1 colbertje
2 nette spijkerbroeken
1 nette niet-spijkerbroek
1 winterjas
4 t-shirts

Afhankelijk van je werk: 1 pak.

Als je snel binnen en buiten wil, niet te duur uit wil zijn maar er ook niet als een sloeber bij wil lopen, en niks om merken geeft: naar de WE of de V&D.

1 paar winterschoenen. Investeer daar wat meer in, je moet er per slot van rekening makkelijk 2 winters mee kunnen doen. Reken vanaf 60 euro.

Volgend voorjaar aanvullen met:

3 overhemden met korte mouwen
1 zomerjas
1 zomercolbertje
1 dunne zomerbroek
2 korte broeken (als je die dingen draagt)
1 paar zomerschoenen
1 paar stoere wandelsandalen
1 zwembroek

En misschien heb je nog een sport-outfitje nodig: joggingbroek, trui, korte broek, t-shirt, sportsokken, sportschoenen.

Prijzen ga ik er niet achter zetten, want je kunt het zo duur of goedkoop maken als je zelf wil.

Succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
capthavoc
13 jaar geleden
bedankt voor de tips !
De lijstjes heb je al, nu zou ik je nog aanraden om iemand MEE te nemen als je het gaat kopen (als je echt geen smaak hebt zoals je zegt) en dan liefst een vrouw en één die jou probleem hiermee begrijpt.
Wordt je zonder enige moeite van hot naar her gesleept en hoef je alleen af en toe in een spiegel te kijken en ja ja te zeggen.
fijne shopdag!!
amigo
13 jaar geleden
capthavoc
13 jaar geleden
dat was ik zeker van plan ;)
als je een keer naar rotterdam gaat kan je langs de primarkt, daar verkopen ze hele goede kleren voor een hele lage prijs!

5 basic shirtjes met lange mouwen wordt 15 euro!

maargoed als atwoord op je vraag:
als je de hele winter door moet heb je denk ik wel 1 winterjas, een paar laarzen een colbert , 1 of 2 vesten, een paar truien (3 of 4), en twee sjalen. dit op het minst....
oh en ook nog basisdingen (sok, handschoen)

een winterjas wordt denk ik wel 50 euro, als je de hele winter vol wilt houden...
laarzen worden 40 euro (ook de hele winter)
colbert en vest is 30 of 40 euro samen.
truien en sjalen worden 30 euro.
en basisdingen in totaal 15.....

als ik jou was zou ik vooral dingen kopen in de uitverkoop.. dan kom je goedkoper uit en heb je toch de dingen die je wou!

ik denk dat 200 euro voor de hele wintercollectie wel genoeg is...... maar dit is hoe ik zelf normaal winkel hoor!

succes met je inkopen~!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
capthavoc
13 jaar geleden
bedankt voor je reactie alvast !