waarom jeukt/prikt een wollen trui steeds bij mij en bij anderen niet?

Als ik iets van wol draag dan krijg ik altijd jeuk of hij begint te prikken, waarom bij mij wel en bij anderen niet

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Mode
6.2K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
bij mij ook hoor
ik moet ook geen schaapskleren aan te trekken
ik ga kapot van de jeuk
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bij mij ook. Ik doe er altijd een t-shirt onder; anders word ik wild van die jeuk.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik draag er ook altijd een t-shirt onder maar toch is er altijd een stukje trui dat mijn huid raakt. Gestoord wordt ik ervan.Zelfs als er maar 5% wol inzit ,grrr.
In de winter kan je bijna alles in de winkel laten want er zit bijna overal wel wol in.
Loenie ,ik zei ook "anderen" dat is niet iedereen..

Het beste antwoord

je zal gevoeliger zijn dan een ander...
een keer in de vriezer leggen schijnt te werken...
kunt t altijd proberen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik ga het gewoon proberen bedankt voor de tip!

Andere antwoorden (7)

De huid van de ene persoon is gevoeliger dan de ander.
Daarom heeft de een veel last van kriebel bij wol, terwijl een ander er niks van merkt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb het ook en vooral bij niet ontvette wol.
Ik krijg jeuk , rode puntjes , maar werkt dikwijls ook op mijn ademhaling.
Bij mij lijkt het een lichte vorm van allergie te zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Iedereen heeft een andere huid en andere gevoeligheden.
Het is net als met allergieën, je bent hier dan gevoeliger voor of je lichaam accepteert het niet.
Ik heb het met angorawol en mohair. Ik krijg er niet alleen jeuk van maar zelfs uitslag. Mijn zusje heeft het met kunststof, acryl daar kan ze helemaal niet tegen. Wol daarentegen verdraagt ze prima. Zo zie je maar, het is gewoon een kwestie van willekeur, je kan er tegen of niet.
Dit kan je niet zelf bepalen, je huid bepaalt dat.
amc
13 jaar geleden
Dit ligt zoals al geantwoord is aan je huidtype.Een gevoelige huid kan niet tegen wol je krijgt dan ook vaak rode uitslag
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Heb ik ook hoor, gaat altijd jeuken. Heb je gewoon een gevoelige huid. Zeer irritant
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
je hebt vast een zeer gevoelige huid.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Misschien is het wel een wollentruiencomplot...