Welke cosmetische redenen zijn er om een baard te dragen?

Je ziet vaak kale mannen die dan een stoppelbaard dragen, waarschijnlijk om toch haar op het gezicht te kunnen tonen.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Mode

Antwoorden (7)

Omdat ze het mooi vinden...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er zijn mannen die een pokdalig gezicht hebben. Hiermee verbloemen ze het.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Voor de look. Vaak dragen deze mensen al heel lang een stoppeltjes baard en zou het erg kaal zijn als ze dat niet deden. Verder kan het natuurlijk zijn omdat het in is .. of omdat ze gewoon 'lui' zijn en dan opeens het mooie van die stoppeltjes baard wel inzien.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
om de huid niet elke dag te belasten met scheren..
de huid word schraal...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Stoer! Sinds George Michael met Wham! zijn intrede deed waren de stoppelbaardjes niet meer te tellen. Een man met een baard is in!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mannen die een iel kinnetje hebben, kunnen het met 'n baardje wat meer laten lijken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
‘Mature’, was de kwalificatie over mijn uiterlijk die een ex-collega gebruikte toen ik mijn baard pas had laten staan. Kort daarna ben ik een deel wel gaan scheren omdat ik dat beter vond staan. Groot voordeel is dat ik me slechts eenmaal per twee of drie dagen hoef te scheren zonder dat ik me er onverzorgd bij voel.

De associatie van een andere collega was ‘pratende k*t’. Riposteerde ik natuurlijk met ‘archaïsche associatie met vroeger omdat het tegenwoordig meer gemeengoed schijnt te zijn om je van onderen te scheren dan van boven’.

Kortom, ik hou wat ik op mijn gezicht en hoofdhuid (ben geenszins kaal) laat staan erg kort uit praktische en cosmetische overwegingen en scheer regelmatig mijn wangen omdat ik me verzorgd wil voelen. Wat ik met de onderkant doe hou ik lekker voor mezelf en mijn partner. :-)