Waar kan ik scheerapparaten vergelijken?

Ik heb een nieuw scheerapparaat nodig. Daarom ben ik op zoek naar een vergelijkingssite voor scheerapparaten.

--  Droogscheren.
--  Oplaadbaar (accu) is fijn, maar mag ook met snoer zijn.
--  Hoeft niet onder de douche te kunnen.

Ik zoek het apparaat dat het beste scheerresultaat geeft.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Mode
escape
13 jaar geleden
Als je elektrisch gaat scheren, *moet* je deze kopen:
http://www.vergelijk.nl/scheerapparaat/panasonic/es_la93/
Bloedduur, maar hij scheert alle andere apparaten weg.
In Duitsland nog enigszins te betalen, daar heb ik hem ook gekocht, evt, verdere info per PB.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Goeie vraag. Ik heb er nu een waar ik me dood aan erger. De scheerkoppen lijken te langzaam te draaien, scheren duur eindeloos, de accu is veel te snel leeg...
Philips HQ7360
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@escape, ik heb nu de Panasonic es8163 (of es8163s), en die scheert ook prima. Als die la93 net zo goed is, is dat dus een prima kandidaat. Van mijn es8163 is de accu wat rot geworden - ik kan nog maar drie of vier keer scheren, en dan moet ik weer opladen. Vroeger kon ik minimaal tien keer scheren voordat ik moest opladen. Verder is het kapje dat over de mesjes zit, kapot - er zitten gaten in die steeds groter worden. Je schijnt nieuwe kapjes (en nieuwe mesjes) te kunnen kopen, maar die zijn ook bereduur, en ik weet nog niet goed waar ik daarvoor het beste terecht zou kunnen. Kopen in Duitsland is trouwens geen probleem. Waar heb je trouwens jouw ervaring vandaan - uit vergelijkende testen, of uit eigen ervaring?
escape
13 jaar geleden
Ja, ik heb eerst de forums gelezen van scheerfreaks. Daar waren mensen die hun Braun hadden weggedaan voor dit toestel. En dat kan ik snappen, nu dat ik hem heb.
Als je de scheerbladen en mesjes van je scheerapparaat wilt vervangen, kost je dat hier ca. 30 euro excl. verzendkosten. Daar heb ik ook mijn apparaat gekocht, na twee dagen in huis.
https://www.rasierer-kobus.de/shop/category_41/Panasonic.html?sessid=UaVekbCfoqIapKD3Cym8Kmju1vQ8kFE1eZUZ2EBBnxacb2txEFoIhFotpgWIDEie&shop_param=cid%3D%26
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
"forums van scheerfreaks" - het lijkt me leuk daar eens rond te neuzen. Heb je een paar URLs?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik ga de vraag nu sluiten. escape, als je nog wat URLs hebt, zou je me die via PB kunnen sturen?

Antwoorden (4)

http://www.vergelijk.nl/scheerapparaat/
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Op kieskeurig! Daar zoek ik ook alles eerst uit.

Toegevoegd na 6 minuten:
Volgens mij is voldoet deze aan je eisen?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
www.consumentenbond.nl
Het kan wel zijn, dat je moet inloggen.
(Met een P.B. kan ik je een inlogcode geven, als het nodig is).
13 jaar geleden
Al de hierboven genoemde vergelijkingssites gaan uit van de gedachte dat scheerapparaten uitwisselbaar zijn. er zijn echter verschillende droogscheersystemen die elk anders werken. Zo werkt de Philishave met draaikoppen heel anders dan de Braun. En elk is beter voor een ander haartype. Zo heb ik ergens gelezen dat de Philishave in Afrika mateloos populair is en de Braun niet. Ook is het zo dat mensen die het ene type lekker vinden scheren het andere systeem totaal niet lekker vinden.
Dus is mijn antwoord uiteindelijk dat je eigenlijk alleen maar scheerapparaten op je eigen gezicht kan vergelijken.