Welke shampoo voor een droge hoofdhuid is aan te raden?

Zo rond deze tijd van het jaar heb ik een vreselijke droge (schilferige) hoofdhuid. Volgens mij is het geen roos. Wie weet er een shampoo die goed werkt en lekker ruikt. En liefst niet erg chemisch...

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Mode
32.6K

Antwoorden (8)

Eucerin Droge Huid 5% Urea Shampoo
Voor de reiniging en verzorging van de droge en gevoelige hoofdhuid en je haar biedt Eucerin Droge Huid 5% Urea Shampoo de perfecte uitkomst. De shampoo is vrij van parfum,kleurstoffen en cocamidopropylbetaine (een veel toegepast reinigend bestanddeel dat vaak huidreacties veroorzaakt).

Toegevoegd na 2 minuten:
Bij een droge hoofdhuid is de concentratie lipiden en natuurlijke vochthoudende factoren verminderd. Dit kan het gevolg zijn van een verminderde talgproductie, maar ook door te vaak wassen, te heet föhnen, chemische behandelingen of weersinvloeden als kou. Je hoofdhuid en haren drogen uit en je hebt kans op roos en huidirritaties. En soms kan roos heel moeilijk te verwijderen zijn.

Mooi haar begint bij een goede conditie van je hoofdhuid. Maar hoe krijg en behoud je een gezonde hoofdhuid? Een paar tips:

Masseer en ontspan
Zorg voor een goede doorbloeding van je hoofdhuid. Als je je haar wast kun je meteen je hoofdhuid een massage geven. Gebruik je vingers en duimen om de hoofdhuid te masseren met kleine cirkelende bewegingen. Doe dit een paar minuten en je stimuleert je energiebanen wat weer helpt bij het loslaten van spanningen.

Eet gezond
Een gezonde hoofdhuid begint met goede en gezonde voeding. Eet dus volop groente, fruit, eiwitten (je haar bestaat uit proteïnen), volkoren producten en gezonde vetten zoals olijfolie....en vooral veel water.

Wassen
Was je haar nooit met heet water. Warm water irriteert namelijk je hoofdhuid en kan ervoor zorgen dat je roos krijgt. Gebruik lauw-warm water en spoel je haar altijd goed uit na het wassen.

Heb je al last van hoofdhuidproblemen? Kies dan een shampoo die zowel je hoofdhuid als je haar verzorgt.

Föhn je haar nooit te heet, dit is niet alleen slecht voor de conditie van je haar maar ook die van je hoofdhuid. Gebruik stylingproducten die ook je hoofdhuid verzorgen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
je kan het beste een milde shampoo gebruiken, je hoofdhuidheeft niets te maken met welke shampoo jij je haren wast.. probeer tijdens het wassen niet je hoofdhuid te raken..je hoeft ook alleen maar je haren te wassen..
neem eens een keer een dagje om je hoofdhuid te verwennen met gewoon baby olie dat doet wonderen..ook johannesolie heeft een kalmeerend effect op de huid..deze kan je bij een reformwinkel halen..laat de olie een paar uur inwerken en was weer alleen je haar met een milde shampoo
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Lijkt me lastig om de hoofdhuid niet te raken tijdens het wassen. Maar bedankt voor je tips,zal het eens proberen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
nee dat is niet lastig, gewoon een kwestie van even op letten ,,over een tijd doe je niet anders..
ik was altijd mijn haren maar zonder de hoofdhuid te raken..probeer t maar eens
Alle shampoo's zijn hetzelfde, op wat kleur-en geurstoffen na en er zit meer of minder water in. Gebruik gewoon minder shampoo en je hebt hetzelfde effect als de zogenaamde milde shampoo's waar alleen maar meer water in zit en vervolgens meer keukenzout om het weer in te dikken.
De werkzame stof van alle shampoo's , badschuimen en afwasmiddelen is natriumlaureth-ethersulfaat (of sodiumlauryl-ethersulphate in het engels).
Eventueel kun je wasverzachter proberen (dat is hetzelfde als cremespoeling).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hihi Wasverzachter zou ik niet snel in mn haar gooien. Wel leuke weetjes :-) bedankt
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb wasverzachter wel eens uitgeprobeerd, maar daar wordt je haar wel érg slap van hoor!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hoi Nelleke, dan heb je te veel gebruikt. Wasverzachter is doorgaans veel geconcentreerder dan cremespoeling, maar de werkzame stoffen zijn gelijk.
Probeer eens babyshampoo!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+ zal het onthouden
Haal bij een reformwinkel, pure olijfolie of amandelolie shampoo. Je zult zien dat het direct resultaat heeft.

Verder is het belangrijk dat je veel water drinkt en je huis een optimale vochtgehalte heeft.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik haal bij de apotheek RoosCure, en heb daar baat bij. Paar minuten laten inwerken, een keer per week, en weer een fris hoofd.
Deze shampoo helpt mensen die last hebben van roos tengevolge van een allergie voor natuurlijke gisten. Daar schijnen 6 (of 10? kweeniemeerzogoed) % van de roos-lijders last van te hebben.
Natuurlijke gisten? Die zitten gewoon in de lucht. In België zijn ze trots op het bier Duvel, waarvan het gistingsproces gestart wordt door gewoon de ramen van de brouwerij open te zetten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Let goed op of je geen haarproducten gebruikt waar een alcoholachtig iets in zit. en dat zit in meer producten dan je denkt. Ook af en toe eens een nacht een masker op basis van olie is goed. verder kan je voor de schilvers ook als is het geen roos, head and shoulders gebruiken
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Probeer een baby shampoo. bv van Zwitsal, Johnson & Johnson, Natusan.