Zou een niet-zongebruinde huid ooit weer in de mode komen?

Als ik terugkom van vakantie hoor ik ieder jaar opnieuw “Hoe was het? Zeker geen mooi weer gehad?”.

Ik wil gewoon die moeite van bruin worden niet meer doen. Alle waarschuwingen ten spijt gaan de meeste mensen nog altijd bakken om een” kleurtje” te krijgen.

Aan het einde van een artikel over veilig zonnebaden staat dan vaak “Of blijf uit de zon en blijf wit, start een trend!” Maar ik zie het nog niet snel gebeuren… Wordt lelieblank ooit weer mode?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Mode
2.1K

Het beste antwoord

Voor zover ik heb gemerkt is een mooie lelieblanke huid nooit uit geweest hoor! Zoals iemand anders al zei, kijk maar eens op de catwalk. Eigenlijk als je puur en alleen in de glossy`s enz kijkt is het toch overwegend de lelieblanke huid die je ziet hoor. En ik vind het ook erg mooi. Als ik jou was zou ik lekker trots zijn op je huid enne, die zongebruinde types staan over een tijdje massaal bij de anti-rimpel-klinieken....jij hebt nergens last van!!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Fijn, zo positief!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+ 10

Andere antwoorden (10)

Dat komt zeker weer terug... De groei van het aantal patiënten van melanomen is schrikbarend... Dus dat zal snel verdwijnen dat bruin mooi is...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Vast wel, je ziet vaak modeverschijnselen terug komen, en vroeger was het 'chique' om wit te zijn, daarmee veronderscheidde je je van het gepeupel dat buiten werkte en dus een kleurtje had.
Maar niet, zolang mensen een gebruind uiterlijk associëren met 'gezond' en wit met 'ongezond'.
AWM
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja dat laatste wat je zegt is precies de clou. Het gaat nog lang duren...
Ik herken je frustratie. Ik heb er zelf ook last van dat mensen mij erop aanspreken dat ik niet bruin ben. Ik antwoord standaard dat ik tenminste werk en niet hele dagen in de zon kan liggen, maar vooral als je van vakantie terug komt is het helemaal not-done om niet bruin terug te keren. Gelukkig worden de meeste mensen die niet hun best doen om bruin te worden ook een beetje bruin tijdens hun vakantie.

Of lelieblank ooit in de mode komt betwijfel ik.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik ben geen voorspeller dus ik weet dit niet. Ik hoop wel van harte dat een (lelie)blanke huid qua trend nummer 1 wordt (bij blanken mensen natuurlijk).
Vele superdonkergetinte blanken (door zonnevangst) zien er niet aantrekkelijk uit, vind ik. Bovendien moet het nu wel eindelijk duidelijk zijn dat langdurig in de zon zitten af te raden is! "Het uren bakken" moet maar eens eindigen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Rust roest, de alternatieve manier om te bruinen! Voor je het weet is een gebruinde huid uit de mode. Nu eigenlijk al.
Bruin was uit toen het voorbehouden was aan mensen die de hele dag in weer en wind moesten werken. Bruin kwam in toen het geassocieerd werd met mensen die naar de warme landen op vakantie konden gaan.
Misschien komt het wel zover dat zonnen verboden wordt i.v.m. het ontstaan van huidkanker en de gemeenschap niet wil opdraaien voor de onkosten van het genezen ervan. Yeah, zonvrije stranden!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Volgens mij is lelieblank nooit uit de mode geweest.Kijk maar naar de dames en heren op de catwalks, in de reclames voor lingerie en badmode. De huidskleur heb je bij je geboorte van je ouders meegekregen. Wat kan er mooier zijn?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik verwacht niet dat dat snel zal gebeuren, helaas, ondanks alle waarschuwingen.

http://www.nu.nl/wetenschap/1967839/zonnebaden-houdt-brein-in-conditie-.html meldt vandaag (22 mei 2009) dat zonnebaden het brein in conditie houdt. Gelukkig kunnen wij hier onze breinen in conditie houden met www.goeievraag.nl

Overigens staat onderaan in het artikel dat zonnebaden niet overdreven moet worden, omdat het de kans op huidkanker vergroot...

Altijd handig, die tegenstrijdige adviezen...dus niet.
Antoni
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Fijn he?! Ja, ik heb het ook net gelezen bij NU.nl. Het schijnt trouwens dat veel mensen een tekort aan vitamine D hebben. Misschien gewoon maar wat melk met extra D drinken..
Volgens mij wordt het behoorlijk ordinair gevonden als iemand poepiebruin is.
Roodharige modellen zijn een tijd wel in geweest en die zijn blank. Een beetje bruin is wel gezond en dat laatste is in.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het komt vast wel weer terug! Er zijn zoveel mensen die nu ziektes krijgen door UV-licht, en zonnebank is ook niet echt gezond. Misschien dat iedereen overgaat op de bruiningscremes, maar dat is ook weer zo nep.
Zoals alles ooit weer in de mode komt, lelieblank ook!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik denk het wel, elke mode-trend komt weer een keer terug.

Dita von Teese heeft van haar lelieblanke huid haar imago gemaakt en het staat haar niet verkeerd.

Ik kan zo een aantal celeberties opnoemen die ook niet zongebruind zijn. In de zon of onder de zonnebank is niet goed voor je huid en het kan huidkanker veroorzaken.. Wie weet komen de mensen een keer tot inzicht dat de zon helemaal niet goed is voor je huid.

Selftaners is een veilige oplossing voor een huid die nauwelijks verkleurd.. alleen pas wel op voor het worteltjes effect!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
:) worteltjeseffect...!
Mijn oudste zoon dronk toen hij 2 was heeeel veel wortelsap. De binnenkant van zijn handjes en zijn voetzooltjes waren toen inderdaad oranje...