Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Rekensom met grafiek

Ik snap opgave B niet. als ik de grafiek teken en ik begin met 7:40 op 500 auto's te zetten, ik snap dus niet hoe je terug naar 7:30, 7:20 ect moet.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Wiskunde
559

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

je moet het antwoord op vraag a gebruiken. je hebt daar als het goed is een tabel waarin staat dat tussen 7:30 en 7:40 er 50 auto's zijn bijgekomen dus het aantal auto's was op 7:30 50 minder dan op 7:40 en dan kom je inderdaad op 450 uit.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Je weet dat er op 7.40 500 auto's op het baanvak zijn. Je weet ook, hoe veel er binnengereden zijn en hoeveel er weggereden zijn.

Dus je neemt voor 7.30: 500 - binnengereden + weggereden (de binnengereden auto's zijn er net bijgekomen en waren er op 7.30 nog niet, de weggereden auto's zijn net vertrokken en waren er op 7.30 dus al wel).

Met die uitkomst bereken je op dezelfde manier het aantal auto's voor 7.20 en 7.10.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je weet het netto verschil in auto's in elke tijdsperiode:
Het aantal dat er binnen rijdt - het aantal dat het baanvak verlaat. Dat verschil kan je voor elke tijdsperiode berekenen.
Om 7:40 500 auto's
Binnen: 200, af 150, dus in die periode zijn er 50 bij gekomen. 7:30 waren er dus 500-50 = 450 auto's. Zo kan je elke periode er voor ook uitrekenen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding