Rekensom met grafiek

Ik snap opgave B niet. als ik de grafiek teken en ik begin met 7:40 op 500 auto's te zetten, ik snap dus niet hoe je terug naar 7:30, 7:20 ect moet.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Wiskunde

Het beste antwoord

je moet het antwoord op vraag a gebruiken. je hebt daar als het goed is een tabel waarin staat dat tussen 7:30 en 7:40 er 50 auto's zijn bijgekomen dus het aantal auto's was op 7:30 50 minder dan op 7:40 en dan kom je inderdaad op 450 uit.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Je weet dat er op 7.40 500 auto's op het baanvak zijn. Je weet ook, hoe veel er binnengereden zijn en hoeveel er weggereden zijn.

Dus je neemt voor 7.30: 500 - binnengereden + weggereden (de binnengereden auto's zijn er net bijgekomen en waren er op 7.30 nog niet, de weggereden auto's zijn net vertrokken en waren er op 7.30 dus al wel).

Met die uitkomst bereken je op dezelfde manier het aantal auto's voor 7.20 en 7.10.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je weet het netto verschil in auto's in elke tijdsperiode:
Het aantal dat er binnen rijdt - het aantal dat het baanvak verlaat. Dat verschil kan je voor elke tijdsperiode berekenen.
Om 7:40 500 auto's
Binnen: 200, af 150, dus in die periode zijn er 50 bij gekomen. 7:30 waren er dus 500-50 = 450 auto's. Zo kan je elke periode er voor ook uitrekenen.