Waar staat de optie CALC in menu 4 (list) van je grafische rekenmachine?

Ik moet voor wiskunde centrummaten berekenen. Deze kun je berekenen met je grafische rekenmachine. Je kiest dan voor optie 4 (list) en voert de lijsten in. Bijv List 1={3,4,5,6,7,8,9} en List 2={1,2,4,8,6,5,3}. Je kiest dan voor de optie CALC en door de optie 1VAR te kiezen krijg je de hele lijst met het gemiddelde, het aantal waarnemingsgetallen, de mediaan en de modus. Ik heb een rekenmachine van Casio CFX-9850GC PLUS. Weet iemand misschien waar ik de optie CALC kan vinden? Ontzettend bedankt!

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Wiskunde
5.5K

Het beste antwoord

Ik heb zelf een Casio CFX-9850GB PLUS, die zou niet veel anders moeten zijn. Je moet dan naar optie 2 (Stat) gaan in plaats van optie 4. Je ziet dan dezelfde lijst die je al hebt ingevoerd bij optie 4, je kunt ze ook hier invoeren. De toets calc zie je daar dan wel staan (F2). Je kunt dan vervolgens 1VAR kiezen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Haha, domme fout van me! Heel erg bedankt!