Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe bereken je een snijpunt van twee functies op een grafische rekenmachine?

De vraag is, 'Bereken de coördinaten van het punt van de twee grafieken elkaar snijden. Rond af op twee decimale.' De functies zijn: f(x) = wortel(2x + 5) en g(x) = x^3 + x + 1. In het antwoordenboek staat Snijpunt = (0,89;2,60). Kan iemand mij de stappen geven die ik om mijn grafische rekenmachine moet doen om tot dit antwoord te komen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Wiskunde
7.9K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Als je naar de grafiek kijkt, druk op [2nd] [trace], dan ga je naar de optie [intersect], als je dat hebt gedaan ga je met de cursor zo dicht mogelijk bij het snijpunt van de grafieken staan. Dan druk je op [enter], net zo lang tot hij vraagt 'guess', dan klik je op ja en hij geeft het snijpunt.

Toegevoegd na 2 minuten:
De rekenmachine vraagt geen yes/no bij guess, dan moet je ook op enter drukken. Ik hoop dat dit antwoord je verder helpt!

Toegevoegd na 3 minuten:
Oh, en als de grafieken meer dan één snijpunt hebben, dan moet je zo dicht mogelijk bij het snijpunt staan dat je wilt weten voor je naar het snijpunt vraagt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

dit varieert van rekenmachiene to rekenmachiene. Raadpleeg gebruiksaanwijzing of zoek deze op internet op merk en model.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding