Wat is de oppervlakte van mijn tuin, hoe bereken ik dat?

Mijn perceel loopt schuin...
Nu wil ik graag tegels kopen, maar kom er niet goed uit hoeveel ik moet kopen.
Zie bijgevoegde tekening

Alvast bedankt!

Picture for question
2 maanden geleden
in: Wiskunde
1.2K
Inekez1
2 maanden geleden
Je gaat toch niet de hele tuin vol leggen met tegels?? Dat komt aan de randen nooit handig uit, je moet alle tegels gaan zagen, je krijgt problemen met de afwatering en mogelijk ook met de gemeente want in steeds meer plaatsen is het gewoon niet toegestaan om de hele tuin te betegelen. Maak gewoon een hoekig terras aansluitend aan het huis en vanaf daar een pad naar de schuur en/of achteruitgang van je tuin. Als je echt helemaal geen groen in je tuin wil, gooi je de rest vol met grind, zodat het regenwater makkelijk weg kan zakken. Maar een simpel randje met makkelijk te onderhouden groenblijvende plantjes is leuker. Bovendien lijkt je tuin dan groter! Voor het aantal tegels heeft het bij een scheve tuin ook weinig zin om het aantal m2 te weten. Bijna alle tegels langs de randen moet je een stuk afhalen, dus je hebt altijd veel meer nodig.
LeonardN
2 maanden geleden
je hebt een lengte 3,35 gehouden, maar daarna komt nog een stuk zo lijkt het.
Inekez1
2 maanden geleden
Als je toch het aantal m2 van je tuin wil weten: op deze tekening is niet te zien of er rechte hoeken zijn. Verdeel je tuin plattegrond op in rechthoeken en driehoeken. Van de rechthoeken is de oppervlakte makkelijk uit te rekenen. De driehoeken moet je soms nog opdelen in 2 driehoeken, zodat elke driehoek 1 haakse hoek van 90 graden heeft. Dan kun je de oppervlakte van zo'n driehoek uitrekenen. Het wordt al makkelijker als je de tekening op ruitjespapier maakt.

Geef als eerste antwoord