Hoe bepaal ik de tangens en de cotangens van een georiënteerde hoek?

Ik heb een taak van wiskunde en snap er echt niet veel van. Ik heb de eerste drie puntjes al gemaakt (zie foto). Hoe moet ik nu verder?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Wiskunde
1.6K
Erna55
8 jaar geleden
Weet je niet wat tangens is ? Je kunt hem gewoon tekenen...
Maak een rechthoekige driehoek. Dan teken je de tangens.
Reddie
8 jaar geleden
Ik kan het niet lezen.
Antoni
8 jaar geleden
@Reddie, als je klikt op de foto wordt deze zichtbaar in een grotere afbeelding. Op die afbeelding is de som wel te lezen.

Antwoorden (1)

Je tekent een loodlijn vanaf de horizontale lijn naar punt P. Nu heb je een driehoek.
De tangens van de hoek is dan de lengte van de loodlijn (is een negatieve waarde) gedeeld door de aanliggende zijde van de driehoek.
De cotangens is de aanliggende zijde gedeeld door de loodlijn.
De berekende waarden kun je controleren met je calculator, dus de tangens die je hebt berekend met de opgemeten lengtes.