Wat betekent in de wiskunde een hoog liggend streepje boven een getal? Kan je een voorbeeld geven?

Ik heb zelf een voorbeeld, maar ik weet niet wat het betekent. Ik heb hier 5 met een streepje (-) erboven, ik heb online gezocht hoe ik dat moest typen, maar vond er niet echt iets over...

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
in: Wiskunde
5.3K

Antwoorden (1)

Sommige breuken hebben oneindig veel decimalen achter de komma. Als een groepje decimalen zichzelf herhaalt (of repeteert), dan kun je de streepnotatie gebruiken.
Toegevoegd op 29 juli 2020 11:43: afbeelding
Plaatje bij antwoord
3 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Okee, dankjewel!
Maar wat als dit getal geen decimaal is? In mijn cursus bv. staat er
"4(met streep boven) element van ℤ"
van deze opgave wordt er gevraagd om 5 elementen van deze 'restklas' te geven...
SimonV
3 jaar geleden
Een streep boven een formuledeel betekent hetzelfde als wanneer er een negatieteken (¬) voorgezet wordt. Bedoel je dat? 4 is dan geen element van Z.
LeonardN
3 jaar geleden
Kan je een afbeelding van de opgave maken en deze uploaden?