Kan je rekenmachine haakjes herleiden en/of vergelijkingen oplossen?

Hallo,

Ik vroeg mij af of mijn rekenmachine dingen zoals
"herleid (x+2)(x+3)"
kan uitrekenen in elk geval zal het antwoord x2+5x+6 zijn maar kan mijn Casio FX82MS dat ook, hetzelfde geval betreft de som
x2+13x+36
in elk geval is het antwoord wat de rekenmachine moet tonen (x+4)(x+9)
en ook of mijn rekenmachine (x+5)(x+4)=0 kan oplossen

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
in: Wiskunde
6.2K

Antwoorden (1)

Nee daar heb je een grafische rekenmachine voor nodig.
Zoiets
https://www.staples.nl/grafische-rekenmachine-casio-fx9860gii/cbs/5712014.html
Plaatje bij antwoord