hoe doe je een -3*machtswortel in geogebra?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Wiskunde
3K
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Vraag onduidelijk.
Reddie
7 jaar geleden
@MrTomaat, de vraag is heel duidelijk, en is te beantwoorden als je GeoGebra downloadt.
Aangezien ik me dan moet registreren heb ik daar geen zin in.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Kan je hem anders verwoorden dan? Ik heb nog niet eerder gehoord van een -3*machtswortel. Wat doet die * daar?
Reddie
7 jaar geleden
@MrTomaat, vs bedoelt met -3*machtswortel de derdemachtswortel.
Wat we meestal kortweg wortel noemen, is volledig de 2e machtswortel. Als je die tot de tweede macht verheft krijg je het oorspronkelijke getal weer.
Als je de derdemachtswortel tot de derde macht verheft krijg je het oorspronkelijke getal weer.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Ik weet wat een 3e machtswortel is, ik ken die notatie echter niet.
Reddie
7 jaar geleden
@MrTomaat, had ik ook wel verwacht.
De notatie is nogal gek, maar ik gokte.
En aangezien ik GeoGebra kende ........ ;-)

Antwoorden (1)

je moet hetzelfde doen als bij een positieve wortel, maar dan omgekeerd en vermenigvuldigd tot het tweede kwardraad, en dan gedeeld door de afstand op de kaart.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Wat een onzin