Hoe kan ik sneller inklemmen?

In excel moet ik een berekening maken waarbij een machine in een uur 100 producten maakt. ik kan er elke 5 minuten 10 producten weghalen. hoeveel heeft deze machine geproduceerd in de tijd dat ik alle producten heb weg gehaald? en hoelang duurt het voordat ik alles weg heb gehaald.

(en dat zonder in te klemmen)

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Wiskunde

Antwoorden (1)

Na 5 minuten.
In de eerste vijf minuten maakt de machine 100/12= 8 producten (afgerond). Na die 5 minuten haal je er (maximaal) 10 weg; dus alles.
8 jaar geleden
kierkegaard47
8 jaar geleden
+, Overigens neem ik om die reden ook aan dat de bedoeling van het probleem is dat de machine met een "voorsprong" begint, maar dat staat er inderdaad niet.
tinus1969
8 jaar geleden
Snelheid productie (per minuut): X = 100 + 1,66t
Snelheid weghalen: Y = 2t
Alles is weg bij X = Y Vergelijking oplossen en klaar. Dit houdt overigens geen rekening met discontinue effecten.