wat bedoelen ze met bereken exact voor [0, 2pi]?

als je als antwoord krijgt bij een geniometrische vergelijking: x= 2 (1/6) pie + k x2pi en x = -1/6pi + k x 2pi krijg je als antwoord x op [0,2pi] geeft x = 0,5 pi, x = 1/6pi, x = 1 (1/6 pie, x = 1 (5/6) pi. maar ik snap niet hoe ze daar dan bij komen, weet iemand dat wel? alvast bedankt

Toegevoegd na 1 uur:
jah dit is met de eenheidscirkel, maar ik weet niet hoe ik hem moet aflezen

Toegevoegd na 1 uur:
en met [0,2pie zeggen ze geef alle antwoorden die hier tussen ligen

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Wiskunde
1.4K

Het beste antwoord

Je zal toch wel iets duidelijker moeten zijn in je vraag. Heeft dit betrekking op de eenheidscirkel? en wat bedoel je met [0,2pi] is dit een coordinaat als antwoord? Verder schrijf je "k x 2pi" is de x hierin de letter x, of bedoel je de x hier als keer?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
handige tip! die zal ik meenemen...