Als je goed kijkt zie je dat de waardes bij de meest gebruikelijke hoeken
(0, 30, 45, 60 en 90 graden) op zich best een logisch verloop hebben.

Kijk je b.v. naar de hoogte (de sinus) dan is het verloop
wortel(0)/2 = 0
wortel(1)/2 = 1/2
wortel(2)/2
wortel(3)/2
wortel(4)/2 = 2/2 = 1

Als je dat weet kan je de rest van de cirkel er ook wel bij verzinnnen
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Cryofiel
9 jaar geleden
+
Zo onthield ik het ook altijd.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Erg bedankt voor de duidelijke uitleg!

Andere antwoorden (1)

Door deze te leren, vooral herhaling helpt.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
+plus voor Tomaat, leren, begrijpen en herhalen. In de wiskunde is een eenheidscirkel of goniometrische cirkel een cirkel in het xy-vlak om de oorsprong, waarvan de straal de waarde 1 heeft. De eenheidscirkel wordt onder andere gebruikt bij de moderne definitie van de sinus en de cosinus. Omdat de eenheidscirkel een straal 1 heeft, is zijn omtrek 2 pi. Deze omtrek is ook de periode van de sinus en de cosinus.
de x-coördinaat van dat punt: x= cos(t)
de y-coördinaat van dat punt: y= sin(t)
De afstand t is ook gelijk aan de hoek in radialen die met de x-as gemaakt is.
Volgens de algemene formule voor een cirkel, geldt:
x (kwadraat) + y (kwadraat) = 1

Een invuloefening levert een wiskundige regel op: cos (kwadraat) (t) + sin (kwadraat)(t) = 1 http://nl.wikipedia.org/wiki/Eenheidscirkel