Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waarom is -+- positief al heb ik -3euro en toch koop ik weer iets is het -+-=+

None

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Wiskunde
2.1K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (4)

min PLUS min is ook niet positief! -3 plus -4 is -7.

Je bent in de war met min máál min! -3 maal -3 is 9.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Eigen lijk is het (3) - (-3) = 6. -- is plus. Als in dat het min in met een min getal. Klinkt dit logisch?? Nee weet ik maar zo is het :p
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Omdat het zo is: negatief plus negatief= positief, negatief plus positief = negatief, positief plus negatief = negatief, positief plus positief = positief. Dus -+- is idd positief: -&+ word negatief, dus dan heb je: - en dan nog die laatste -, maakt -- is positief

Toegevoegd na 2 dagen:
Sorry, deze dingen zijn alleen van toepassing met x en : dus niet met + en -. negatief+negatief is idd negatief. Ik was in de war. Nogmaals sorry voor het ongemak.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Beschouw en negatief getal als een geld schuld. Bijvoorbeeld de geld schuld van 3eoru wordt -3.
Als je bij je bankrekening een schuld van 3 krijgt doe je dus eigenlijk + (-3). Dus + een negatief getal wordt -

Als je 3 euro kwijtraakt doe je - een positief getal.
Dus - (+3) wordt dus een verlies van het geldbedrag 3euro, -3 dus.

En als een schuld die jij hebt van 3euro wordt kwijtgescholden kan je zeggen dat je min een schuld uit kan rekenen. Dus - (-3). Een schuld kwijt gescholden krijgen is geld erbij op de balans: - (-3) wordt +3.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding