Waarom is -+- positief al heb ik -3euro en toch koop ik weer iets is het -+-=+

Weet jij het antwoord?

/2500

min PLUS min is ook niet positief! -3 plus -4 is -7. Je bent in de war met min máál min! -3 maal -3 is 9.

Eigen lijk is het (3) - (-3) = 6. -- is plus. Als in dat het min in met een min getal. Klinkt dit logisch?? Nee weet ik maar zo is het :p

Omdat het zo is: negatief plus negatief= positief, negatief plus positief = negatief, positief plus negatief = negatief, positief plus positief = positief. Dus -+- is idd positief: -&+ word negatief, dus dan heb je: - en dan nog die laatste -, maakt -- is positief Toegevoegd na 2 dagen: Sorry, deze dingen zijn alleen van toepassing met x en : dus niet met + en -. negatief+negatief is idd negatief. Ik was in de war. Nogmaals sorry voor het ongemak.

Bronnen:
wiskundeboek

Beschouw en negatief getal als een geld schuld. Bijvoorbeeld de geld schuld van 3eoru wordt -3. Als je bij je bankrekening een schuld van 3 krijgt doe je dus eigenlijk + (-3). Dus + een negatief getal wordt - Als je 3 euro kwijtraakt doe je - een positief getal. Dus - (+3) wordt dus een verlies van het geldbedrag 3euro, -3 dus. En als een schuld die jij hebt van 3euro wordt kwijtgescholden kan je zeggen dat je min een schuld uit kan rekenen. Dus - (-3). Een schuld kwijt gescholden krijgen is geld erbij op de balans: - (-3) wordt +3.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100