Waarom zou ik een oppervlakte moeten delen door de lengte om de breedte te kunnen krijgen?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Wiskunde
1.2K

Het beste antwoord

Omdat dat de omgekeerde bewerking is om aan een oppervlakte komen.

Oppervlakte=Breedte x Lengte
>
Breedte= Oppervlakte/Lengte

L=4 B=5

20=4x5
4= 20/5
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Bijna tegelijk, zelfde antwoord. Plusje ;)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
+Plus (duidelijk eenvoudig = eenvoudig duidelijk)

Andere antwoorden (1)

Omdat de lengte keer de breedte de oppervlakte is.
Het werkt zo:

3 x 2 = 6 is de basis
6 : 2 = 3 is de omgekeerde volgorde
6 : 3 = 2 is door elkaar heen gegooid
2 x 3 = 6 is ook door elkaar heen gegooid

Als we dit doen met de oppervlakte krijg je dit:

Lengte x breedte = oppervlakte
Oppervlakte : lengte = breedte

etc. het antwoord is dus omdat de berekening van de oppervlakte zo werkt en je kunt de som dus ook omdraaien.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Het minnetje is van mij.
Ik vind dit een heleboel omhaal van woorden voor de simpele uitleg die je zelf ook geeft. Oppervlakte (althans van rechthoeken!!!) is lengte x breedte, dus de breedte krijg je door het oppervlak door de lengte te delen.
B=O/L
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ok. Gek dat ik voor een uitgebreide uitleg een minnetje krijg. Ik wil gewoon graag dat de vragensteller het ook begrijpt...
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
de min is niet van mij maar ben het wel met Gesp eens. Als ik een absolute reken-leek zou zijn, was ik bij "door elkaar heen gegooid" gegarandeerd de weg kwijt geraakt.