Nee,

Een even getal is een geheel getal dat deelbaar is door 2, dat wil zeggen bij deling door 2 is het resultaat weer een geheel getal.

Toegevoegd na 22 seconden:
is

Toegevoegd na 5 minuten:
En 2,8 is geen geheel getal ook al zijn 2 en 8 dat wel
9 jaar geleden
Zoals Poet al aangeeft is het inderdaad geen even getal.
Echter wordt in dit soort discussies heel vaak iets over het hoofd gezien. Of een getal even of oneven is, hangt af van een aantal conditions:
- het getal moet een geheel, natuurlijk getal zijn (uit de verzameling Z, -2, -1, 0, 1, 2, 3, 4, enz)
- het getal moet een reeel getal zijn (i.t.t. complexe getallen, welke een irreeel deel bevatten)(deze volgt logischer wijs uit het feit dat het getal natuurlijk moet zijn).

Bij de eerste stap ga je al de mist in. 2.8 is niet een geheel getal. Dus in die zin kan je niet spreken van een even of oneven getal. Het behoort simpelweg niet tot de familie die we kennen als even en oneven getallen.
Ook het getal pi (3.14 en dan nog wat getallen) en e (2.72 en ook nog wat getallen), wat transcendente getallen worden genoemd, zijn niet even of oneven.
9 jaar geleden
Ozewiezewozewiezewallakristallix
9 jaar geleden
Even wat zout op een slakje leggen ;-) : (On)even getallen komen uit de verzameling Gehele Getallen. (Inderdaad: Z) De Natuurlijke Getallen (N) zijn gehele getallen > 0
Thecis
9 jaar geleden
Goed punt.
Bij deze schaam ik mij, maar niet heel diep ;-)
Dank voor de correctie!