Waar kan ik een geschikte wiskunde cursus voor een universitaire master vinden?

Ik ben onlangs afgewezen voor een masterprogramma in cognitive neuroscience. Ik heb deze opleiding in mijn bachelor gevolgd, maar er werd getwijfeld aan mijn achtergrond voor wiskunde (wiskunde A, vwo). Ik wil mij nogmaals aanmelden en een wiskunde cursus volgen in de tussentijd, maar ik weet niet welke geschikt is. Ik heb contact opgenomen met mijn wiskunde docent, maar die heeft me al 2 maanden genegeerd, hoe veel ik hem ook email, en nu weet ik echt niet welke cursus geschikt is voor een universitaire master. Ik kom alleen MBO en HBO cursussen tegen die niet ingaan op differentiatie en integratie en vaardigheden waarover ik gewoon moet beschikken.
De aanmeldingsdeadline vooor mijn masterporgramma is 1 Mei en ik begin behoorlijk in paniek te raken. Is er iemand die ervaring heeft op dit gebied of die zelf de master cognitive neuroscience (RU Nijmegen) heeft gedaan? De universiteit biedt zelf geen cursussen aan en mij is aangeraden zelf op zoek te gaan, maar ik heb totaal geen ervaring op dit gebied. Ik ben heel slecht in alles wat uberhaupt ook maar iets met cijfers te maken heeft, maar helaas zal ik het wel nodig hebben voor mijn master.

Hulp graag snel gewenst!!

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Wiskunde
1K
Thecis
10 jaar geleden
Je hebt zelf al behoorlijk wat werk gedaan. Ik weet zo snel geen cursussen, maar heb eventueel wel boeken voor hogere wiskunde (inclusief differentieren / integreren vanuit mijn eigen studie (scheikunde)).
Moet je aantoonbaar zaken gevolgd hebben of moet je een toelatingsexamen doen (zo niet, is het wellicht wel een mogelijkheid om na te vragen om te laten zien dat je de stof beheerst).
Thecis
10 jaar geleden
Kijk ook even hier:
http://www.tue.nl/studeren/van-hbo-naar-wo/basiswiskunde/inschrijving-en-kosten/ Officiele inschrijfdatum is gesloten, maar niet geschoten is altijd mis
Antoni
10 jaar geleden
maigheo, ik ga (over het e-mailen) bijna denken dat je het verkeerde e-mailadres gebruikt. Weet je zeker dat de mails bij die docent terechtkomen? Anders zou ik hem maar even bellen of bij hem langsgaan voor een antwoord op je vragen. Ik vind het erg eigenaardig dat hij niet gewoon antwoord geeft, zelfs geen reactie. Dat is toch deel van zijn verantwoordelijkheden, lijkt mij.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Hoi, een familielid van me geeft op zn tijd examen trainingen in wiskunde. Ik heb hem gevraagd en hij gaf de volgende website door:
www.sslleiden.nl
Of dat helemaal is wat je zoekt en of dat het goede nivo heeft, weet hij natuurlijk ook niet, maar je kan altijd kijken of er bijstaat wat je zoekt.
Succes ermee.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik zou inderdaad ook even bij je leraar langs gaan. Misschien in de docentenkamer? Hij kan je daar sowieso niet negeren haha.

Antwoorden (1)

Ik heb bij de Open Universiteit een lijstje gevonden (zie de link). Eventueel kun je daar volgens mij ook losse cursussen volgen, maar dat moet je zelf allemaal maar uitzoeken.