hoeveel biertjes (0,33 ml) zijn evenveel als een shotje van 35 %? (40 ml)

Dus als je één shotje drinkt van 35 %, hoeveel biertjes zouden daaraan gelijk staan.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Wiskunde
58.5K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Het glas is afgestemd op de vloeistof.
Frimu2
10 jaar geleden
Klopt....echter als het glas 25ml is , 33.... Is vaak een flesje

Antwoorden (3)

1 bierglas is zo gemaakt dat een biertje een bepaald alcholhoeveelheid bevat
zo ook een wijnglas en een shotglas voor een bepaald soort drank.
dus:
1 bier = 1 wijn = 1 shot = 1 alcholconsumptie

een consumptie is ongeveer zoveel dat de alchol ervan een uur in je bloed blijft dus bij 2 bier duurt het 2 uur voordat je helemaal nuchter ben ( echter is dit een richtlijn en geld dus niet precies)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Een glas bier van 250ml staat gelijk tot het shotje 3 flesjes/blikje van 330ml (ca 1 liter) staat dus gelijk tot 4 glazen / of 4 shotjes. 330ml Bier Staat dus tot 1 1/3 shotje indien je ook ook 330ml bedoelt...... En niet 0,33ml anders staan ongeveer 7 shotjes bier tot 1 shotje sterke drank

Toegevoegd na 19 uur:
Ook is een shotje vaker 20ml dan 40ml, wat de uikomst ook weer verdubbelt.
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dat klopt niet helemaal. Het is precies 280 ml bier.
In een biertje (330 ml/5 %) zit 16,5 ml alcohol (0,33 l X 0, 05= 0, 0165 l). In een shotje (40 ml/ 35%) zit 14 ml alcohol (0, 04 l X 0, 35 = 0, 014 l). In een biertje zit dus iets meer alcohol. Een shotje is gelijk aan precies 280 ml bier wat je nu vast zelf kan berekenen (en voortaan ook andere drankjes met elkaar vergelijken).

Oh ja, ik ga er wel van uit dat je je hebt vergist en 330 ml oftewel 0,33 l bier bedoelde ipv. 0,33 ml. Dat is wel een heel klein shotje bier ;-)