De naam van het getal is googolplex (dus zonder -ian). Dat is inderdaad de naam van het grootste getal waarvoor een specifieke naam is verzonnen. Je kunt natuurlijk van die naam weer andere namen afleiden van nog grotere getallen: googolplex één, twee googolplex, etc. Maar dat zijn samengestelde benamingen. Er zijn voorzover ik weet geen grotere getallen waarvoor een enkelvoudige, algemeen geaccepteerde naam is verzonnen.
WimNobel
10 jaar geleden
Nee, dat is het getal van Graham:

Het getal van Graham, genoemd naar de wiskundige Ronald Graham, is een onvoorstelbaar groot natuurlijk getal. Het wordt algemeen erkend als het grootste getal dat ooit in een serieus wiskundig bewijs is gebruikt, en is als zodanig opgenomen in het Guinness Book of Records.

Het getal van Graham is zo groot, dat zelfs gigantische getallen als googol of googolplex er volkomen bij in het niet vallen. Het getal van Graham is te groot om in de wetenschappelijke notatie te worden uitgedrukt, zelfs met meervoudig opeenvolgende exponenten. Het getal dient te worden weergegeven als een element van een rij getallen gedefinieerd met behulp van Knuths pijlomhoognotatie. Met behulp van elementaire getaltheorie is echter wel uit te rekenen hoe het eind van het getal er uit ziet. De laatste tien cijfers van het getal van Graham zijn ...2464195387.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
En zelfs met de pijlomhoognotatie is de notatie nog te groot om in het hele univsum op te schrijven.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Pelle heeft het goede antwoord.