Daar gebruikt men de meest moderne technieken voor. Denk hierbij aan het meten van de dichtheid van mobiele telefoons op de weg en anonieme peilingen bij routeplanners met sim-kaart aan boord.

Deze manier is tevens veel nauwkeuriger dan de manier van de ANWB (die telkens op bijvoorbeeld 3FM te horen is). Zij gaan uit van sensoren in het wegdek die tevens de signaleringsborden boven de weg aansturen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wat maakt dat de manier van de ANWB dan niet-nauwkeurig?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Deze is afhankelijk van sensoren en deze hebben een veel minder grote dichtheid (zowel qua afstand t.o.v. elkaar als aanwezigheid op wegen in de steden en plattelandsroutes).
AWM
14 jaar geleden
Klopt helemaal. +1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Klopt misschien wel, maar wat zijn die 'modernere technieken' dan?
rose
14 jaar geleden
Ik denk dat hij de modernste technieken bedoelt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dan nog, wat ZIJN die?!!!!!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Niet boos worden, InVinoVeritas... Deze techniek is bijvoorbeeld hoe de website zoals ik deze in de bron heb vermeld werkt. Alle vodafonetoestellen (Nederland) en alle navigatiesystemen die een simkaart aan boord hebben geven hun locatie permanent door (via telefoonsignaal) aan een server. Met behulp van de data op deze server kan vervolgens worden berekend op welke wegen de vodafonetoestellen en navigatiesystemen langzaam vooruitkomen of zelfs stilstaan. Deze informatie kan vervolgens worden getoond op de website.

Andere antwoorden (1)

Men telt het aantal kilometers van elke aparte file bij elkaar op.