volgens mij is het Meneer.
machtverheffen, vermenigvuldigen, delen, worteltrekken optellen en aftrekken, in die volgorde los je een som op.
14 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Het is een ezelsbruggetje om de volgorde van rekenkundige handelingen te onthouden.
En het is Meneer van Dale wacht op antwoord...

Toegevoegd na 1 minuut:
De beginletters staan voor: Machtsverheffen, vermenigvuldigen, Delen, worteltrekken, optellen aftrekken.

Ik meen mij te herinneren dat er nog Hallo voor moet (voor de haakjes in een bewerking)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Had Rotaluclac destijds niet goed geantwoord?
Volgens mij was dit antwoord goed.

Rotaluclac (9230)Ik (jaargang 1966) heb MVDWAO nog geleerd. Maar al wel in de vorm M-VD-W-OA. Ofwel: eerst komt M, dan V en D met dezelfde prioriteit, dus die doe je in de volgorde waarin je ze ziet. Daarna W, en tenslotte O en A, ook die met dezelfde prioriteit.

Dus 20:5x4 is, volgens "mijn" MVDWOA, gewoon 16.