Is er een wiskundig bewijs dat aantoont dat een Rubiks Cube kan opgelost worden in 20 stappen?

Onlangs is er aangetoond geweest dat een Rubiks kubus kan opgelost worden in minder dan 20 stappen, is dit enkel door een computer berekend of is er effectief een bewijs voor?

Toegevoegd na 5 minuten:
Het gaat over de standaardkubus de 3x3

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Wiskunde
1K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
http://www.cube20.org/ kijken bij "source"

Antwoorden (1)

Er zijn wiskundige bewijzen voor een bovengrens hoger dan 20 gegeven. De definitieve bovengrens van 20 is echter bepaald, m.b.v. een computer.