waar staat het het streepje van 50 opeen procentuele wortelschaal van 0% tot 100% ?

Toegevoegd na 2 minuten:
waar staat het het streepje van 50 op een procentuele wortelschaal van 0% tot 100% ?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Wiskunde
1.7K

Antwoorden (2)

Ik heb dit nog even nagekeken. Bij een wortelschaal staat het getal 50 toch echt bij 2500...
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Op een procentuele schaal staat het streepje 50 voor de betekenis 50%. In een normale situatie staat dat streepje op een schaal van 0% tot 100% precis in het midden.

Bij een wortelschaal worden de afstand tussen de eenheden zo gekozen dat de grafiek van y=Vx een rechte lijn is. 50% ligt dan op V0,5 dat is ongeveer 0,707107 vanaf het beginpunt

Toegevoegd na 1 minuut:
0,707107 vanaf het beginpunt waarbij 100% bij 1,0000 staat.