Het allerlaatste getal is de oneindigheid.
In de wiskunde gebruikt men er een teken voor, namelijk de platte acht.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (8)

Google is het grootste getal

Toegevoegd op 22-04-2009 17:41:35
"Googol" is the mathematical term for a 1 followed by 100 zeros. The term was coined by Milton Sirotta, nephew of American mathematician Edward Kasner, and was popularized in the book, "Mathematics and the Imagination" by Kasner and James Newman. Google's play on the term reflects the company's mission to organize the immense amount of information available on the web.

Toegevoegd op 22-04-2009 17:42:20
dus niet google maar googol
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
En een 1 gevolgd door 101 nullen? komt dat niet 'later' (als je aan het tellen bent van 0 tot oneindig) dan googol?
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
heb jij daar een woord voor dan?
dat wil ik wel eens horen. PS: wel een bestaant woord he!
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
oh laat maar
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
tien googol, honderd googol, duizend googol, vierenvijftig miljard zeshondereenentwintig miljoen driehonderdachtenzestigduizend vijfhonderdtweeënveertig googol, een googolplex, tien googolplex etc. Overigens, ook als we geen (talige) naam voor een getal hebben, wil dat niet zeggen dat het getal niet bestaat. Ten minste, in de zin waarin een getal 'bestaat', als mogelijke notatie van een aantal.
Bestaat niet volgens mij.
Er is wel het grootste getal ooit wiskundig gebruikt.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Toegevoegd op 22-04-2009 18:23:53
Het teken voor oneindigheid dus. We kunnen namelijk wel tegen elkaar zitten opbieden wie een nóg groter getal kan bedenken, maar dat is juist het punt: er *zijn* ook altijd grotere getallen denkbaar. Welk getal je ook bedenkt, je kunt er altijd 1 bij optellen, of er een 0 achter zetten (bij natuurlijke getallen dan). En dan het resultaat tot de macht googolplex nemen.

Overigens zijn er ook nog oneindiger vormen van oneindigheid, ik had dus ook zoiets kunnen noteren:

אΩ
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
De 'Googol' is erg groot: 10 tot de macht 100, maar zeker niet het grootste getal.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik denk niet dat dat bestaat eigenlijk, er is altijd wel weer eentje meer lijkt mij..
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
nee, dat bestaat idd niet.
Je kan natuurlijk wel zeggen: het grootste getal ooit gebruikt, of het grootste getal ooit gemeten.
Dat van die googol vind ik onzin. je kan namelijk dan ook zeggen:
het getal Maarto is 10^200 (een een met 200 nullen)
zo, dan zou ik nu opeens het grootste getal hebben uitgevonden?
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Er is geen grootste getal. Je kan er namenlijk altijd 1 bij optellen.
Stel dat het grootste getal is 10 tot de macht 1000 miljoen.
En laten we zeggen dat we dit getal voorstellen als X.
X is dus het grootste getal.
Dan heb je toch nog altijd X+1 ?
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Er is geen grootste getal, zoals je vast wel weet.
Overigens is hetgetal: googolplex (= 10^googol) veel groter dan googol.