klopt dit wiskundige filmpje?

kloppen de berekeningen die ze maken in dit filmpje?

http://www.youtube.com/watch?v=kkGeOWYOFoA

Is het zo dat veel dingen in de natuur terug komen op 1 enkele som/getal?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Wiskunde

Het beste antwoord

Ja, in principe klopt dit. Het is gebaseerd op de Fibonacci reeks, die deze reeks gebaseerd heeft op de natuur zelf, waarvan de konijnenreeks wel de meest bekende is. Voor meer details zie onderstaande link.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Ja, veel dingen, maar beslist niet alle en lang niet altijd zo exact.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
mooi filmpje, en de eerste rekenreeks klopt natuurlijk. Allen koppelen ze hier een beweging aan vast die is te herleiden naar een slakkenhuis. Dit is natuurlijk pure fictie, ze hadden hier ook kunnen kiezen voor een draaikolk ofzo. het zelfde geld natuurlijk voor de zonnebloem met de hexacon diagram.
Dit kun je natuurlijk ook doen bij temperaturen Koud is blauw, warm is rood en daar tussen zit oranje. zo kun je op vele manieren wiskunde en natuurkunde grafisch vertalen.