hoe groot is 200m2?

Ik ben bezig met het opzetten van een vragenlijst, hier zit een vraag in of een ruimte groter of kleiner is dan 200m2. Volgens mij weten veel mensen niet wat 200m2 is, hoe kan ik dit het beste visualiseren.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Wiskunde
34.6K

Het beste antwoord

Het makkelijkste is te zeggen dat dit ongeveer overeenkomt met een kamer van 14m bij 14m (196m2). Dat is het woonoppervlak van twee redelijk grote huizen.

Toegevoegd na 6 minuten:
Een niet-olympisch wedstrijdbad komt ook in de buurt (iets groter) 25m x 12m (300m) nou lijk dat een forse overschrijding maar het is in de lengte 25% en in de breedte maar 20% overschrijding. (en dat is meer hoe mensen het in hun hoofd hebben dan de oppervlakte maat).
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

200 m² staat voor 200 vierkante meter. http://nl.wikipedia.org/wiki/Vierkante_meter
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
In afmetingen:

200 meter bij 1 meter
50 meter bij 4 meter
40 meter bij 5 meter
20 meter bij 10 meter

Misschien dat dit tot de verbeelding spreekt.
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Om het te relateren aan iets waar veel mensen zich iets bij voor kunnen stellen:

Een tennisveld (enkelspel) is 8,23m breed en 2x 11,89m lang. Dit is een oppervlakte van 195,7m2.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Een woonkamer is vaak rond de 24m2 groot, dus 8 woonkamers.
De middencirkel op het voetbalveld is ca 265m2
Een tennisveld (enkelspel) is ca 196m2

Beetje gevoel bij de grootte?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ga naar google afbeeldingen. Tik in 10 x 20 (je vind oa een tent met die afmeting) of tik in 20 x 10 (je vind een voetbalboarding met mensen erin). Beide staan meteen al op de eerste pagina. Met die mensen erin heb je meteen vergelijkingsmateriaal. Succes