Voor het toilet is een groot gamma aan ingrepen mogelijk. Een bonte mengeling van gedrag en techniek, van duur tot gratis, van efficiënt tot minder efficiënt. Bij een oudere wc is het besparingspotentieel meestal groot. Deze reservoirs staan dikwijls op 9 tot 12 liter afgesteld, een hoeveelheid water die je kwijt bent ongeacht grote of kleine boodschap. Ongeveer twee keer op drie gebruiken we het toilet voor een kleine boodschap en iedereen weet dat dit met zeer weinig water kan worden weggespoeld. Maak een bewuste keuze bij nieuwbouw of als je toilet aan vervanging toe is. Kijk uit naar toiletten met een spaarspoeltoets en kies voor een kleinere inhoud van de stortbak (bv. 6 liter in plaats van de gebruikelijke 9 à 10 liter). De beste systemen hebben een klok waarmee je twee verschillende hoeveelheden water kunt instellen: bv. 3 liter en 6 liter.
11 jaar geleden
Dit verschilt natuurlijk per stortbak maar gemiddeld 10 liter