hoe reken je ook alweer % uit?dus als ik wil weten hoeveel procent 11 is van 60

11 : 60 x 100 toch?

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
in: Wiskunde
1.1K

Antwoorden (8)

11/60 * 100, inderdaad.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
of... 60/100x11
:)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Juistem. En dan nog een "%" er achter zetten.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
(11:60) * 100
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
De haakjes maken het antwoord helemaal goed!! Vooral belangrijk als je het zonder nadenken intoetst op je rekenmachine
Inderdaad. Meer algemeen gezegd is het: Deel / Geheel, de maal 100 dient ervoor om het dan procenten te maken.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
of 100/60=x
11x=%
niet handig, werkt wel
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik gebruik als hulpmiddel altijd 0,x (dus in dit geval 0,11) maal het getal (60 hier). De som wordt dan: 0,11*60=
0,11 is het resultaat van 11/100, aangezien procent: honderdste deel beteken. Vanuit het latijn: Procenta
Op de volgende locatie zijn wat oefeningen met uitwerkingen: http://www.mbo-economie.nl/procenten/procenten.pdf
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
je kan ook kruislings-vermenigvuldigen gebruiken

100% | 11%
60 | ??%

Van linksonder naar rechtsboven (of andersom) is X, van rechts naar links = delen, dan blijf ?? over

Voor een betere uitleg: zie bron