Hoe kom je aan deze berekening?

Saskia loopt gemiddeld een snelheid van 3,5 meter per seconde

Hoeveel km per uur is dat?

Saskia loopt 2500 meter hoe lang doet zij erover?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Wiskunde
1.4K

Het beste antwoord

3,5 x 3600 = 12600 meter=12,6 km
2500 gedeeld door 3,5=714 seconden gedeeld door 60 in een minuut =11,9 minuten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

Hee, nu lijkt het erop dat wij jouw huiswerk mogen maken!

Lees even de antwoorden op je vorige vraag. Probeer het te begrijpen (is was vrij duidelijk, al zeg ik het zelf :-) ) en maak deze som zelf eens.

Toegevoegd na 25 seconden:
is => ik
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik moet nog 27 zinnen vertalen vanuit Nederlands na Spaans, dus begrijp dat je me niet wilt helpen. Flauw hoor.
Nee je hebt volkomen gelijk +
3,5 meter per seconde is 210 meter per minuut is 12600 meter per uur is dus 12,6 Km per uur.

2,5 km / 12,6 = 0,198 uur is ongeveer 11,88 minuten
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
3.5 meter per seconde = 3.5 *60 (sec) *60 (uur) meter per uur = 12600 meter / uur. Delen door duizend (meter per kilometer) is 12.6 km/u

2.5 km / 12.6 = ongeveer 1/5 uur = 12 minuten
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
3,5m/sec * 60sec * 60min = 12600meter/h = 12,6km/h

Ze loopt 210meter/min (3,5meter/sec * 60sec)

2500meter delen door 210meter/min = 11,90 is dus 'n kleine 12 minuten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zonder een hele berekening kan je makkelijk van meter per seconde naar kilometer per uur rekenen.
m/s x 3.6 = km/u (en dus km/u / 3.6 = m/s)
Als ze 2500 meter meter 3,5 m/s loopt.
2500/3.5 = 714 seconden.
714/60 = 12 minuten.
(0.2 uur, mocht je dat moeten weten)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je komt aan de berekening door de gegeven tekst goed te begrijpen, daar een wiskundige formule voor op te stellen en die door te rekenen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Rekenen tussen meters per seconde (m/s) en kilometers per uur (km/h):
Er gaan: 60 seconden in een minuut en 60 minuten in een uur. Er zitten dus 60*60=3600 minuten in een uur.
Er zitten 1000 meters in een kilometer.

Zou je dus 1 meter per seconde lopen dan leg je in een uur dus: 1*3600=3600 meter af dus: 3600/1000=3,6 kilometer
1 m/s is dus 3,6 km/h oftewel:
(snelheid in km/h) = (snelheid in m/s) * 3,6
en om te weten te komen hoe je dan van km/h naar m/s rekent moet je aan beide zijde van het '=' teken delen door 3,6:
(snelheid in km/h)/3,6 = ((snelheid in m/s) * 3,6) / 3,6 =>

(snelheid in km/h)/3,6 = (snelheid in m/s)

Verder:

Afstand = snelheid * tijd
of meer correct: plaats op tijdstip (t) = (plaats op tijdstip 0) + snelheid * tijd => x(t) = x(0) +v*t (zie: Binas)

voor de afgelegde weg (verplaatsing) tussen 2 tijdstippen ( x(t)-x(0) ) is x(0) gelijk aan 0 en neem je dus niet mee.

De afgelegde weg (s) is dan gelijk aan snelheid (v) * tijd (t) => s = v*t

je weet de snelheid (v): 3,5 m/s
je weet de afstand (x): 2500 meter

De rest is alleen een kwestie van invullen.

succes met je huiswerk.....