Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe vorm je een meetresultaat?

kan je dit aanvullen:
Een meetresultaat is een combinatie van een ......
gevolgd door een ...........,een...........
en een.........................

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wiskunde
1.6K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (3)

Het in vullen van jouw vraag voor een meting in het algemeen is volgens mij namelijk niet mogelijk omdat je erg afhankelijk bent van het soort meting (meet je bijvoorbeeld de prestatie van een medewerker, het vermogen van een apparaat etc.)
Bij een meting heb je altijd een of meerderen variabelen, dit is wat je gaat meten. Hiernaast heb je nog een grote hoeveelheid randvoorwaarden die van invloed (kunnen) zijn op je metind. Voor de prestatie van een medewerker kan bijvorbeeld het weer van invloed zijn.

Voor een betrouwbaren meting is het van belang dat je eerst vaststelt hoe nauwkeurig je resultaten je moeten zijn. Hoe nauwkeuriger je resultaten namelijk moeten zijn hoe meer metingen je moet uitvoeren en hoe meer rekening je mot gaan houden met je randvoorwaarden. Vervolgens zet je, vooraf, een plan op met hoe je jouw meting gaat uitvoeren en deze voer je tot op de letter nauwkeurig uit. (je voorkomt hiermee dat het uitvoeren van de meting afweikt wat je meet nauwkeurigheid ten goede komt) jemkan het evt ook door anderen laten uitvoeren als tweede meting of om te voorkomen dat je te veel op de automatische piloot gaat werken. Ook houdt je met het opzetten van het plan rekening met het doel, dus welke resultaten heb ik nodig, etc.

Vervolgens kan je er een aantal wiskundigen methodes op loslaten om, cijfermatig, je resultaten uit te zetten. Hiermee kan je een goed onderbouwd rapport opzetten.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Voordat je gaat meten moet je vaststellen: wat wil ik meten, hoe meet ik het (methode), waarmee (meetinstrumenten), en hoe druk ik het uit (grootheid en eenheden). Ik vermoed dat in je leerboek deze elementen wel genoemd zullen zijn.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
meetresultaat:
meetwaarde met de meetonzekerheid, notatie met symbool van de grootheid, meetwaarde, absolute meetfout en procentuele meetfout

meetresultaat:
Verzameling waarden, die tijdens een inwinning aan objecten gemeten of zijn berekend.

Dus:
Een meetresultaat is een combinatie van een verzameling gemeten waarden gevolgd door een meetonzekerheid een absolute meetfout en een procentuele meetfout...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding