Hoe werkt een staartdeling ook alweer?

Ik heb morgen een toets hoofdrekenen, makkelijk dus. Het enigste wat ik ben vergeten zijn staartdelingen, de laatste keer dat ik ze deed zat ik in groep 8. Als ik op google zoek krijg ik alleen vage dingen, zoals:

Getal/Getal\Getal

Wie kan de simpele manier uitleggen? Ik weet nog wel hoe het ongeveer ging:

1200:7
Getal Getal
-------
Getal
Getal Getal

Ik hoop dat ik zo duidelijk ben!

Weet jij het antwoord?

/2500

Ik koos zo maar een getal uit: 8456. Als we dat delen door 7, dan krijgen we als antwoord: 1208 . [ sommige getallen zijn rood waaronder de antwoorden die je vindt ]. Het getal 1208 mag je ook lezen als: 1000 + 200 + 8. Het probleem is hetzelfde als het verdelen van b.v. 8456 Euro's over 7 mensen. Hierbij mag je denken aan: 8456 = 8000 + 400 + 50 + 6. Alle stappen uit de staartdeling staan hieronder. Heb je eerst nog wat uitleg nodig, dan lees je eerst verder. In de eerste stap schrijf je het getal 8456 op tussen een / en een \ . Dat is het getal dat gedeeld moet worden door 7. Het getal waardoor je moet delen, schrijf je aan de linkerkant op en het antwoord moet aan de rechterkant komen. Daarna gebruik je het rijtje, dat hiernaast staat. Kijk naar het begin van de staartdeling bij stap 1: je werkt van links naar rechts: kijk daarom eerst naar de 8. Er staan nog 3 cijfers achter de 8 en dus mag je deze 8 lezen als 8000. Als je straks weet hoe het werkt, dan kun je dit vergeten....

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100