Betekent dit echt wat?

Die berekening op dat bord. Of is het zomaar wat gekrabbel voor de foto?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wiskunde
Cryofiel
12 jaar geleden
Ik kan hier uithalen dat er wordt gerekend aan een elektrisch systeem - zo te zien aan een elektromotor.

Antwoorden (3)

ik heb het 4x na gerekend maar volgens mij moet de antwoord VOLVO zijn. Nee de antwoord klopt niet, het is zoals ik het nareken fantasie en klopt het van geen kant.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dit is geen berekening; het zijn alleen maar wat formules; uit de context (die ontbreekt) blijkt wat het betekent.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De formules hebben te maken met het omvormen van wisselstroom tot gelijkstroom. En wat de effectieve spanning is.
RMS betekent root mean square.
Stel je wisselstroom voor als een trilling. Een gedeelte boven de x-as en een gedeelte eronder. Spiegel je nu de gedeelten onder de x-as, dan krijg je allemaal bergjes. Dat gebeurt bij een brug van wheatstone. Het is gelijkstroom in de zin van dat de spanning steeds positief is, maar de stroom is niet gelijkmatig.
Hoe je nu deze stroom kan vergelijken met een gelijkmatige stroom, daar gaan deze formules over.
Het heeft dus wel te maken met vermogen.