2+2x2+2:2= ?

Iedereen op hyves heeft het erover. Volgenmij is het antwoord 7.
Namelijk eerst 2x2 is 4 en 2:2 is 1
2+4+1=7

Toegevoegd na 17 seconden:
http://coenny1995.hyves.nl/polls/8772029/2_2_x_2_2_2/?pageid=3APOLISCTGG0S8WCG

Toegevoegd na 7 minuten:
Ik zie dat hier de meningen ook all verschillen

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wiskunde
4.3K

Het beste antwoord

Het antwoord is inderdaad 7.

Toegevoegd na 15 minuten:
1. (haakjes)
2. machtsverheffen en worteltrekken
3. vermenigvuldigen en delen
4. optellen en aftrekken

De volgorde waarin bewerkingen uitgevoerd moeten worden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

2+2 is 4 + 1 + 2 = 7

Toegevoegd na 23 minuten:
Je mag pas optellen als je vermenigvuldigd hebt!

Toegevoegd na 43 minuten:
*die 2 + 2 moet 2 x 2 zijn
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Waar halen jullie die 1 vandaan, het is vijf.
Dat zegt mijn rekenmachine ook.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dan is jouw rekenmachine voor dit soort sommen niet geschikt. Je moet eerst vermenigvuldigen en delen, daarna pas optellen en aftrekken. 2:2 = 1. Zo komen we aan die 1.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Inderdaad @ Bliets
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb het eerst zelf uitgerekend en kwam op 7 uit. Toen heb ik het met de rekenmachine gedaan dien op mijn comp zit. Maar die geeft 5 aan. En gelukkig ook de tussenstappen. Ik zie namelijk dat het meteen 2+2 doet ipv 2x2...
Je moet eerst vermenigvuldigen en delen van links naar rechts, en dan pas optellen en aftrekken (ook van links naar rechts)...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ja, zag het ook net, ty.
2+2x2+2:2=5

2+2=4 4x2=8 8+2=10 10:2=5
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het rekenen gebruikt een bepaalde volgorde om dit soort toestanden te voorkomen. Je werkt dus niet van links naar rechts, zoals sommigen hierboven wel doen. In dit geval moet er eerst vermenigvuldigd en gedeeld worden; 2x2 = 4, en 2/2 = 1. Wat je dan over houdt is 2+4+1=7
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
EIndelijk, iemand heeft dezelfde uitkomst als ik :D
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik mag hopen dat het er wel meer zijn! ;-)
Als je deze som in zou typen op een rekenmachine, dan komt er inderdaad 7 uit. Dit komt, omdat de rekenmachine eerst de x som oplost (wiskundige regel). Maar als je het één voor één zou doen, dan komt er 5 uit, opstap omdat je begint met de +. Wiskundig gezien moet je eerst de x en ; doen, en daarna de + en -. Het antwoord is dus 7.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Volgens de rekenregels moet je eerst x en : doen, als er twee keer x staat moet je gewoon links rechts. Daarna moet je + en - doen. 2+2x2+2:2 Dus eerst x en :. 2+4+1=7
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Omdat er niets tussen haakjes staat dien je op volgorde de som af te werken en is het antwoord 5.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik moet toegeven dat je lef hebt om alsnog dit antwoord te geven.
Cryofiel
12 jaar geleden
Omdat er niets tussen haakjes staat moet je de volgorde gebruiken die elders op deze pagina prima is uitgelegd en is het antwoord 7.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
haha, wat een banaan xD
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Meneer Van Dale wacht nogsteeds op z'n antwoord.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
En 2+5^2 dan? Doe je dan ook eerst 2 plus 5 omdat er geen haken staan?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Eerst machtsverheffen!!!
(ik hoop dat dit ironisch is bedoelt ;-)) 1. Machten die buiten de haakjes staan wegwerken
2. Haakjes wegwerken
3. Machten en wortels
4. Vermenigvuldigen en delen
5. Optellen en aftrekken.